مقبره لنین مسکو

به این مقاله امتیاز دهید

مقبره لنین مسکو یکی از ترسناک ترین و عجیب ترین جاذبه های گردشگری کشور روسیه می باشد که می توانید در تور روسیه آن را در میدان سرخ مشاهده کنید و لذت ببرید اما علت معروف شدن مقبره لنین را می توان مومیایی کردن جسد این شخصیت بسیار مهم در کشور روسیه دانست و نحوه مومیایی کردن آن نیز یکی دیگر از عجایب آن است که هنوز که هنوزه بسیاری از کشورها را متعجب کرده است،این مومیایی را می توانیم معروف ترین مومیایی جهان بدانیم که متعلق به ولادیمیر ایلیچ لنین رهبر انقلاب روسیه می باشد که در ۲۱ ژانویه ۱۹۲۴ از دنیا رفت،چنانچه مشتاق هستید اطلاعات بیشتری درباره مقبره لنین مسکو کسب کنید تا انتهای این مقاله با شال و کلاه سفر همراه باشید.

مقبره لنین مسکو

موقعیت مقبره لنین مسکو


 همانطور که در نقشه بالا مشاهده میکنید مقبره لنین مسکو درست در میدان سرخ مسکو قرار دارد که می توانید به راحتی به بازدید از آن بپردازید و یک روز پر از خاطره را برای خودتان رقم بزنید،برای اینکه بهتر با مقبره لنین مسکو آشنا شوید پیشنهاد می کنیم ویدیو زیر را تا انتها ببینید تا بیشتر با آن آشنا شوید.

ویدیو مقبره لنین مسکو

درباره مقبره لنین مسکو

بعد از مرگ لنین می خواستند بنا به وصیت نامه ولادیمیر لنین که گفته بود او را به خاک بسپارند این کار را انجام دهند که با مخالفت عده بسیار زیادی از مقامات و مردم کشور روسیه برای آنکه نسل های بعد نیز با ولادیمیر لنین بیشتر آشنا شوند آن را حفظ کنند که به همین دلیل این رهبر بزرگ کشور روسیه را مومیایی کردند و مقبره دائمی برای آن طراحی کردند و البته باید بگوییم که در زمان جنگ با نازی ها جسد لنین با یک تیم کاملا حرفه ایی برای مراقبت از جسد به شهر تیومن منتقل شد و در سال ۱۹۴۵ در عملیاتی جسد این شخصیت بزرگ به مسکو برگشت و برای همیشه در میدان سرخ و مقبره لنین آرام گرفت که روزانه مورد بازدید بسیاری از توریست ها و مردم محلی قرار می گیرد.

درباره مقبره لنین مسکو

داستان مومیایی کردن و نگهداری لنین

برای آنکه بتوانند جسد این شخصیت بزرگ روسیه را به بهترین شکل ممکن نگهداری کنند مدل خاصی از مومیایی کردن را بر روی آن پیاده کردند که کل دنیا رو متعجب شد به عنوان مثال تابوت وی در دمای ثابت ۱۶ درجه سیلوس و رطوبت ۸۰ یا ۹۰ درصد نگهداری می شود و به طور هفتگی کمی سفید کننده بر روی پوست وی ریخته شده تا قارچ ها و کپک های روی پوست را از بین ببرد. همچنین هر ۱۸ ماه نیز مقبره لنین یک ماهی تعطیل می‌شود که در این یک ماه جسد را با گلیسرین حمام می کنند. در این مدت همچنین لباس های وی شسته شده و به دقت اتو می شود. همچنین جالب است بدانید هر سه سال یکبار کت وی را نیز تعویض می ‌کنند تا شادابی و زیبایی آن حفظ شود که در نوع خود بی نظیر است و شما می توانید در تور روسیه تیر خود به مقبره لنین مسکو بروید و از نزدیک شاهد این شگفتی ترسناک باشید.

داستان مومیایی کردن و نگهداری لنین

قوانین بازدید از مقبره لنین مسکو

برای بازدید از مقبره لنین مسکو حتما باید یک سری از قوانین را رعایت کنید تا با مشکل مواجه نشوید به عنوان مثال:

  • از باجه کنترلی که در برج نیکولسکایا در باغ الکساندر واقع شده است به این آرامگاه وارد شوید. 
  • از آوردن هرگونه شی فلزی،موبایل،دوربین فیلم برداری و عکاسی و انواع مایعات و کیف های بزرگ اجتناب کنید.
  • در مقبره لنین مسکو دائما باید در قالب حرکت کنید و اجازه ایستادن ندارید.
  • در هنگام رسیدن به مقبره و دیدن آن باید ادای احترام کنید.
  • بر اساس قوانین آرامگاه آقایان نمی توانند هنگام بازدید از مقبره کلاه بر سر داشته باشند. 
  • تمامی بازدید کنندگان نیز باید در هنگام بازدید از آرامگاه لنین دست ها را از جیب هایشان خارج کنند.

قوانین بازدید از مقبره لنین مسکو

بسیار بسیار ممنون که تا انهای ایم مقاله با ما همراه بودید و امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار داده باشیم همچنین اگر می خواهید درباره کشور روسیه اطلاعات بیشتری داشته باشید پیشنهاد می کنیم مقاله میدان کاخی سنت پترزبورگ را نیز مطالعه کنید.

مقبره لنین

تلگرام-شرکت