تور ارمنستان دی ۱۴۰۳

تور ارمنستان دی ۱۴۰۳

تور ارمنستان دی 1403
نام هتل
ستاره
قیمت
تماس تلفنی
4 روز
تماس تلفنی
4 روز
تماس تلفنی
4 روز
تماس تلفنی
4 روز
تماس تلفنی
4 روز
تماس تلفنی
4 روز
خدمات تور:

بلیت رفت و برگشت،اقامت با صبحانه،ترانسفر فرودگاهی،لیدر،بیمه،سیم کارت

به این مقاله امتیاز دهید

تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است که روزانه هزاران بار در گوگل سرچ می شود تا مسافران بتوانند بهترین قیمت تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ را پیدا کنند و یا درباره جاذبه های گردشگری ارمنستان اطلاعات کسب کنند پس از این رو تیم تخصصی ارمنستان شال و کلاه سفر بر آن شد تا برای اطلاعات بیشتر مسافران عزیز از نحویه برگزاری تور ازمنستان بهار ۱۴۰۳ و قیمت آن و حتی اطلاعاتی درباره این کشور همسایه که بسیاری از ایرانیان به آن سفر کردند را در اخیار شما سروران گرامی قرار دهد تا بتوانید قبل از سفر به ارمنستان و شرکت در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ با دید بازتر نسبت به خرید خود اقدام کنید و از جاذبه های گردشگری این کشور بسیار زیبا اطلاعات دقیقی داشته باشید تا در سفر خود در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ بتوانید برنامه ریزی کنید تا به کدام جاذبه گردشگری سر بزنید و به نوعی زمان را در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ خود مدیریت کنید پس برای این امر تا انتهای این مقاله با ما باشید تا بعد از مطلعه آن بتوانید بهترین تصمیم را از این لحاظ بگیرید.

موقعیت تور ارمنستان دی ۱۴۰۳

بله دقیقا همانطور که در نقشه بالا مشاهده میکنید کشور ارمنستان درست بالاتر از استان تبریز ما و در شمال غربی ایران واقع شده است که بسیار مهم است تا قبل از سفر به کشور ارمنستان از موقعیت مکانی آن نیز مطلع شوید تا در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ خود بدانید به کدام نقطه از کره زمین میروید تا نسبت به آن شال و کلاه سفر ببندید.

اطلاعاتی درباره کشور ارمنستان در دی ۱۴۰۳

کشور ارمنستان پایتخت شهر ایروان یکی از سه شهر مهم قفقاز جنوبی و محبوب ارمنیان جهان است. شهری با تاریخ بیش از ۲۸۰۰ سال در دامنه کوه آرارات و بر کرانه رود هرازدان .  این شهر ابتدا قلعه اِربونی در تمدن اورارتو بود، در دهه ۱۹۳۰ چهره عوض کرد و از نو ساخته شد و امروز به شکل ایروانِ زیباست. با موقعیت استراتژیک مهم خود بارها نبردگاه عثمانی‌ها، پارس‌ها و امپراطوران روس بوده است. از این نبرد‌ها آنچه نصیب ایروان شد ویرانی‌های پیاپی بود که بلایایی طبیعی چون زلزله‌ای در قرن هفدهم، که شهر را یکپارچه به خاک نشاند، نیز بر آن افزود. با این حال بناهایی از اریوانِ کهن تا به حاضر دوام آورده‌اند که ایستایی مردمش را نیز به یاد می‌آورد. در دوران شوروی شهر بطور جدی بر پایه نقشه‌های الکساندر تمانیان معمار شهر بازسازی شد. مرکز شهر، چون جواهری از سبک معماری نخستین شوروی است ، در آن زمان شهر را بر مبنای رنگ سنگ‌های بکار رفته در بناهایش، شهر صورتی نامیدند.این کشور از جنوب با ایران، از جنوب غربی با جمهوری نخجوان، از غرب با ترکیه و از شمال با گرجستان و از شرق با جمهوری آذربایجان مرز مشترک دارد. کشور ارمنستان با ۲۹۸۰۰  کیلومتر مربع مساحت، در جنوب غربی منطقه قفقاز و با کمی فاصله از سواحل جنوب شرقی دریای سیاه واقع شده و همچون کمربندی بین مرزهای ایران از یک سو و جمهوریهای آذربایجان و گرجستان از سوی دیگر گسترده شده است.  کوهستانی است که در شمال فلات ایران، در غرب فلات ارمنستان و جنوب سلسله جبال قفقاز واقع شده است. ارتفاع میانگین کشور ارمنستان از سطح دریا ۱۸۰۰ متر است و تنها ۱۰ درصد شهر های ارمنستان کمتر از ۱۰۰۰ متر ارتفاع دارند. بلندترین قله ارمنستان آراگاتس (Aragatz) است که در شمال غرب این جمهوری واقع است و ۴۰۹۰ متر ارتفاع دارد.

 

اطلاعات ارمنستان

جمعیت کشور ارمنستان

هم اکنون جمعیت کشور ارمنستان ۳.۲ میلیون نفر است که یک سوم ان یعنی نزدیک به ۱ میلیون نفر از آنها در ایروان ساکن هستند. شمار کل جمعیت ارمنیان جهان نزدیک به ۹ میلیون نفر است که از این تعدا ۵.۷ میلیون نفر خارج از جمهوری ارمنستان امروزی زندگی می کنند. از این نظر ارمنیان در شمار ملتهایی قرار می گیرند که بیشتر از نیمی از آنان خارج از سرزمین مادری زندگی می کنند. از نظر ترکیب قومی ارمنستان جمعیت یکپارچه دارد و بیش از ۹۳ درصد از جمعیت این جمهوری را ارمنیان تشکیل می دهند پس شما در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ جمعیت این کشور را نیز متوجه شدید کماکان با ما باشید تا درباره آب و هوای کشور ارمنستان نیز مطلع شوید.

لازم به ذکر است اگر برای بهمن ماه قصد سفر به کشور زیبای ارمنستان را دارید می توانید با ما باشید در تور ارمنستان بهمن ۱۴۰۳ تا قیمت های ما را در این ماه از زمستان ببینید.

آیا برای تور ارمنستان نیاز به ویزا هست؟

در گذشته افرادی که قصد سفر به ارمنستان را داشتند باید ویزای این کشور را دریافت می‌کردند. اما از سال ۱۳۹۵ به بعد، دو کشور ایران و ارمنستان برای بهبود روابط و توسعه صنعت گردشگری، توافق ‌نامه‌ای را امضا کردند که بر اساس آن، شهروندان این دو کشور برای سفر توریستی می‌توانند بدون دریافت ویزا به کشور دیگر سفر کنند. البته حداکثر اجازه اقامت شما در کشور مقصد ۹۰ روز خواهد بود و گذرنامه شما در هنگام ورود به ارمنستان باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد پس با خیال راحت می توانید تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ خود را تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

آب و هوا در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳

برای سفر به تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ نیاز است آب و هوای آن را در فصول مختلف بدانید ، هوای ارمنستان ملایم است ، در تابستان ها از مناطق جنوبی و فلات ایران توده هوای گرمی که از منطقه گرمسیری  می وزد به فلات ارمنستان می‌ رسد ، در زمستان ها هوای ارمنستان به شدت سرد می‌ شود و فشار جو فزونی می‌گیرد ، آسمان ارمنستان اغلب آفتابی است و میزان بارندگی در ارتفاعات به ویژه در ۲۰۰۰ متر شدت و افزایش می‌ گیرد؛ دمای هوا در ارمنستان به شدت تابع فصول سال است ، در دشت آرارات متوسط دما در ماه ژوئیه ۲۵ تا ۲۷ درجه سانتی گراد و حداکثر آن ۴۲ درجه سانتی گراد است و در ماه ژانویه دمای متوسط هوا ۵- تا ۷- و حداقل آن ۳۰- درجه سانتی گراد است و در مناطق کوهستانی میانه از جمله دریاچه سوان میانگین دمای هوا در تابستان بین ۱۸ تا ۲۰ درجه و در زمستان به ۸- تا ۱۲- درجه می رسد و حتی در اطراف دریاچه آرپا دمای هوا به ۴۶- نیز رسیده است؛ میزان متوسط بارندگی در ارمنستان ۵۵۰ میلی‌ متر است که در بهار و اوایل تابستان به حداکثر و در نیمه دوم تابستان و نیز زمستان به حداقل می‌رسد که به نظر تیم تخصصی شال و کلاه سفر بهترین زمان سفر بهار و تابستان است زیرا در این زمان هوا در بهترین شرایط خود قرار دارد و می توانید در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ نهایت استفاده را ببرید.

 

آب و هوا در تور ارمنستان دی 1403

واحد پول کشور ارمنستان

وقتی شما برای تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ خود آماده می شوید بسیار مهم است که بدانید در کشور مقصد باید با چه واحد پولی خرید کنید که ما به شما درباره آن توضیح میدهیم،واحد پول ارمنستان درام است که در بازارهای جهانی با نام اختصاری AMD شناخته می ‌شود. در حال حاضر کوچکترین واحد پول ارمنستان سکه های ۱۰ درامی است؛ واژه درام در ابتدا از واژه عربی درهم گرفته شده که درهم نیز از کلمه دراخما در زبان یونانی مشتق شده است ، در ابتدای فروپاشی شوروی سابق هر درام به ۱۰۰ لوما تقسیم می‌ شد که با افت ارزش درام، لوما کاملا از چرخه پولی کشور ارمنستان خارج گردید و در حال حاضر کوچک ترین واحد پولی ارمنستان سکه‌های ۱۰ درامی هستند ، درام از سکه های ۱۰ ،  ۲۰،  ۵۰،  ۱۰۰، ۵۰۰ و اسکناس های ۱۰۰۰ ،  ۵۰۰۰ ،  ۱۰۰۰۰،  ۲۰۰۰۰، ۵۰۰۰۰ و ۱۰۰۰۰۰  تشکیل می شود.

 

واحد پول کشور ارمنستان

تور ارمنستان هوایی و زمینی

در کل مسافرانی که برای تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ خود برنامه ریزی می کنند به ۲ دسته تقسیم می شوند،مسافرانی که سفر هوایی را ترجیح می دهند و مسافرانی که دوستدار سفرهای زمینی هستند و یا ترس از ارتفاع دارند که سفر زمینی را ترجیح می دهند  که تیم شال و کلاه سفر برای مسافران در هر دو حالت می توانند بهترین حالت تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ را برای شما با بهترین قیمت ارائه کند پس با ما همراه باشید تا این ۲ حالت سفر را بررسی کنیم. 

تور ارمنستان هوایی

در حالت اول تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ هوایی را بررسی می کنیم که مسافران و دوستداران سفر هوایی کاملا توجیح شوند و با دید باز تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ هوایی خود را انتخاب کنند. همانطور که از اسم این تور مشخص است پس لازمه تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ به صورت هوایی، خرید هواپیما می باشد برای اینکه شما بلیت هواپیمای خود را تهیه کنید بسته به شهری که در آنجا ساکن هستید می توانید اقدام به خرید بلیت هواپیما کنید و زمان تقریبی از شهرهای مختلف به کشور ارمنستان ( شهر ایروان ) نهایتا ۲ ساعت می باشد که می توانید اقدام به خرید کنید و اما فرودگاه ایروان (فرودگاه زوارتنوتس) در نزدیکی شهر زوارتنوتس و ۱۲ کیلومتری غرب ایروان واقع شده و چون نزدیک‌ترین فرودگاه به شهر ایروان، پایتخت ارمنستان است، به فرودگاه ایروان معروف است. این فرودگاه، تنها فرودگاه بین المللی ارمنستان است که پذیرای مسافرین تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ هوایی است و برای رفت و آمد آسان به آن می‌توان از تاکسی‌های فرودگاه (“ایرو تاکسی” تنها تاکسی رسمی فرودگاه ایروان است.) و یا اتوبوس‌های شهری ایروان استفاده نمایید و گشت و گذار خود را شروع کنید. که پیشنهاد ما به شما خرید بلیت ارمنستان از شرکت شال و کلاه سفر می باشد که با بهترین نرخ موجود این مهم را برای شما عزیزان فراهم کرده است.

 

تور ارمنستان هوایی

تور ارمنستان زمینی

به جهت همسایگی ارمنستان با کشورمان و داشتن مرز زمینی مشترک با این کشور، تور ارمنستان به صورت تور زمینی، با اتوبوس و حتی خودرو شخصی برگزار می‌شود.

تور زمینی ارمنستان با خودرو شخصی

اگر گواهینامه‌ و پلاک بین المللی دارید، می‌توانید با ماشین خودتان مستقیم به مرز نوردوز رفته، آن‌جا ویزای مرزی گرفته و بعد از انجام مراحل قانونی به سمت ایروان حرکت کنید. در غیر این صورت با ماشین شخصی تا جلفا رفته و در آنجا ماشین را در پارکینگ گذاشته و سوار اتوبوس یا تاکسی شوید تا به مرز نوردوز برسید. در مرز نوردوز بعد از انجام مراحل قانونی از مرز و رود ارس عبور کنید. در آن سوی مرز نیز تاکسی‌های بسیاری ایستاده‌اند تا شما را به ایروان برسانند.

تور زمینی ارمنستان با اتوبوس

اتوبوس‌های تور ایروان، همه روزه از تهران (ترمینال آزادی و یا ترمینال بیهقی) و تبریز به مقصد ایروان حرکت کرده و ۲۲ ساعت تا ۲۴ ساعت بعد به شهر ایروان می‌رسند. همچنین شما می‌توانید تور زمینی ارمنستان را نیز تهیه کنید. خدمات این تورها شامل بلیط رفت و برگشت اتوبوس، پذیرایی بین راه، رزرو اقامتگاه، ارائه سیم‌کارت ارمنستان، صبحانه، راهنمای فارسی زبان و گشت شهری است. این انتخاب برای کسانی که قصد سفر خانوادگی به ارمنستان را دارند بسیار مناسب بوده و امن‌تر و مطمئن‌تر نیز می‌باشد. برای تهیه تور زمینی ارمنستان، می‌توانید از طریق شرکت خدمات مسافرتی شال و کلاه سفر اقدام نمایید.

 

تور زمینی ارمنستان با اتوبوس

انتخاب هتل در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳

دوستان و مسافران محترم همانطور که می دانید کشور ارمنستان و شهر ایروان به دلیل داشتن آب و هوای بسیار عالی و و قدمت تاریخی آن جزء مناطق بین المللی گردشگری می باشد پس از همین رو برای تقاضای بیش از حد مسافران به اقامت در ایروان هتل های مختلفی اعم از سه ستاره تا هتل های لوکس پنج ستاره هر ساله در ایروان افتتاح می شود و به مسافران محترم خدمات ارائه می دهند،پس حتما برای اینکه تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ خود را خریداری کنید باید از کیفیت،قیمت ها و سال ساخت هتل ها اطلاعات کافی داشته باشید به همین خاطر شرکت خدمات مسافرتی شال و کلاه سفر این اطلاعات را برای شما قرار خواهد داد تا بتوانید بهترین تصمیم را در رزرو و خرید تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ خود بگیرید.

هتل های ۳ ستاره در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳

هتل های ۳ ستاره ارمنستان برای کسانی که بیشتر وقت خود را خارج از هتل سپری می کنند و به دنبال قیمت مناسب برای تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ خود می باشند بسیار مناسب بوده و از طرفداران خاصی نیز برخوردار می باشد،که از این هتل ها می توان به هتل ۳ ستاره باکسوس و هتل ۳ ستاره شیراک اشاره کرد که شما عزیزان می توانید با انتخاب این هتل ها در هزینه های خود صرفه جویی کنید و به اصطلاح هتل اقتصادی مد نظر خود را انتخاب کنید و در هزینه تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ خود بسیار صرفه جویی کنید.

 

هتل های 3 ستاره در تور ارمنستان دی 1403

هتل های ۴ ستاره در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ 

هتل های ۴ ستاره در ارمنستان از استانداردهای نسبتا برخوردار هستند و مسافران می توانند با اندکی هزینه بیشتر برای تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ خود این هتل ها را رزرو کنند که به اصطلاح هتل های ۴ ستاره مرز بین معمولی با خوب می باشد که بسیاری از مسافران ترجیح می دهند برای تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ خود به دنبال هتل های ۴ ستاره بروند که در شهر ایروان ارمنستان نیز این هتل ها کم نیست و می توانید از بین این هتل ها موردی که مد نظر هست را رزرو کنید،اسامیه بعضی از این هتل ها به این صورت می باشد که هتل ۴ ستاره وست بسترن،هتل ۴ ستاره آنی پلازا،هتل ۴ ستاره آرارات،هتل ۴ ستاره حیات پلاس که از امکانات نسبتا خوبی برخوردار می باشند و می توانید یکی از این هتل ها را در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ خود انتخاب کنید و لذت ببرید که این هتل ها از امکانات بهتری نسبت به ۳ ستاره برخوردار هستند و منوی غذایی بهتری را به مسافران خود ارائه می دهند که شما می توانید علاوه بر لذت بردن از کشور ارمنستان و شهر ایروان از خود در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ نیز لذت کافی برده باشید.

 

هتل های 4 ستاره در تور ارمنستان دی 1403

هتل های ۵ ستاره در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳

هتل های ۵ ستاره ارمنستان و لذت یک سفر فوق العاده که برای مسافران لاکچری در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ فراهم است و مسافران می توانند برای تعطیلات خود،جلسات کاری،ماه عسل به یاد ماندنی و رویایی از این هتل ها استفاده کنند زیرا این دسته از هتل ها به دنبال رضایت ۱۰۰% مسافران خود می باشند و امکانات بی نظیری را برای مسافران خود فراهم می کنند که از این امکانات می توان به لوازم لوکس و جکوزی در اتاق نیز نام برد که از اسامیه بعضی از این هتل ها می توان به هتل ۵ ستاره نچرال،هتل ۵ ستاره رادیسون بلو،هتل ۵ستاره مریوت،هتل ۵ستاره گرند هتل،اشاره کرد که اگر شما هم از این دسته از مسافران لاکچری هستید می توانید هتل ۵ ستاره را در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ خود تهیه کنید و یک تعطیلات رویایی را برای خود فراهم کنید البته ناگفته نماند که بیشتر مسافران برای سفر و تهیه تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ هتل های ۵ ستاره انتخاب می کنند که پیشنهاد تیم تخصصی ارمنستان شال و کلاه سفر هم هتل های ۵ ستاره در ارمنستان و شهر ایروان را پیشنهاد می کند پس برای سفر به این شهر بسیار زیبا حتما از هتل های ۵ ستاره استفاده کنید.

 

هتل های 5 ستاره در تور ارمنستان دی 1403

جاذبه های گردشگری در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳

همه کسانی که دوستداران سفر هستند و به نوعی از شهری به شهر دیگر سفر می کنند که در اینجا منظور ما شهر ایروان در کشور ارمنستان است، به جز تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ و امکانات هتل و وسیله نقلیه مناسب برای آشنایی با فرهنگ و دیدنی های منطقه نیز سفر می کنند پس از این هیس نیز باید اطلاعات کافی برای جاذبه های گردشگری را داشته باشید تا در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ خود زمان را به نوعی مدیریت کنند که حداقل چند مورد از این جاذبه های گردشگری را نیز بتوانند ببیند و با عکس گرفتن در آن مکان خاطره سازی کنند،پس از این رو ما در ادامه تعدادی از جاذبه های گردشگری ارمنستان را نیز برای شما خواهیم گفت پس با ما همراه باشید.

بازدید از دریاچه سوان در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳

مهمترین دریاچه کشور ارمنستان دریاچه سوان (Sevan)، در شرق این کشور واقع شده است و نقش بسیار چشمگیری در اکوسیستم منطقه ایفا می کند و چون در ارتفاع ۱۹۲۴ متری از سطح دریا قرار گرفته است، یکی از مرتفع ترین دریاچه های آب شیرین بزرگ جهان است. با توجه به کوهستانی بودن این کشور رودهای ارمنستان اکثرا کوتاه و دارای جریان بسیار سریع هستند. اکثر رودهای ارمنستان از طریق رود ارس یا رودهای کورا یا آخوریان به دریای خزر سرازیر می شوند. مهمترین رود های ارمنستان عبارتند از رود کورا (Kura) که از گرجستان سرچشمه می گیرد و به خزر می ریزد، رود آخوریان (Akhurian) که در مرزهای ارمنستان با ترکیه قرار دارد، رود هرازدان (Hrazdan) که از شهر ایروان می گذرد، رود آرپا (Arpa) که به دریاچه سوان وصل می شود و رود وروتان (Vorotan) در جنوب این کشور.رودهای ارمنستان اگرچه می توانند به عنوان منبع خوبی برای تامین انرژی الکتریسته و آب مصرفی کشور به کار روند، ولی به واسطه وجود آبشارها، سرعت زیاد آب جاری و پهنای کم آنها قابلیت کشتیرانی ندارند ولی شما مسافران گرامی می توانید در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ از دریاچه سوان دیدن کنید و یک روز مفرح و به یاد ماندنی را در کنار خانواده و یا دوستانتان تجربه کنید.

 

بازدید از دریاچه سوان در تور ارمنستان دی 1403

بازدید از معبد گارنی در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳

در گذشته ارمنستان یکی از سرزمین های مهم و قدرتمند برای تجارت میان آسیای صغیر و بین النهرین محسوب می شد. به همین دلیل در مسیر عبور کاروان های تجاری انواع امکانات مانند کاروانسرا، معبد یا حمام ساخته می شد. معبد گارنی ارمنستان یکی از بناهای تاریخی که در سده سوم پیش از میلاد در نزدیکی روستایی به همین نام ساخته شد. سبک معماری این معبد شباهت فراوانی به معبد پارتنون (Parthenon) یونان دارد. این معبد زیبا ۲۷ کیلومتری شهر ایروان، حد فاصل کوه‌های گغاما و در نزدیکی روستایی به نام گارنی ساخته شده است.رافائل هاکوپیان اندیشمند بزرگ می گوید: “وقتی که من از دره به معبد گارنی نگاه می کنم، می ببینم که خورشید چگونه از فراز سنگ ها عبور می کند و در واقع باعث درخشش آن می شود، سپس درک می کنم که این جهان چه قدر کامل است.” از آنجا که رودخانه های Goghi و Azat در معبد گارنی به هم می رسند. در واقع منطقه گارنی با توجه به موقعیت جغرافیایی خود یک قلعه طبیعی غیر قابل نفوذ و یک اکوسیستم زیست قابل ملاحظه را ایجاد کرده است. در این منطقه بخش های بالا و کوهستانی گارنی خشک هستند اما همین که به سمت دره حرکت می کنیم، آب و هوا بسیار دلپذیر و خنک می شود.  همین تفاوت دما باعث شده است که گارنی زیست بوم خوبی برای انواع جانوران و گیاهان باشد. در این دره انواع جانوران مانند گراز وحشی، گوزن، پلنگ و خرس مشاهده می شوند. همچنین گارنی کلکسیون خوبی از سنگ های گرانیت الماس شکل، بازالت و آندزیت را دارد که مسافران گرامی می توانند در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ خود به معبد گارنی سر بزنند و این بنای بسیار عالی را ببینند که خالی از لطف نیست.

 

بازدید از معبد گارنی در تور ارمنستان دی 1403

بازدید از پیست اسکی تساغکادزور در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳

پیست اسکی ارمنستان به نام زاخکازور در نزدیکی شهر زاخکازور (تساغکادزور) در ۶۰ کیلومتر شمال شرقی پایتخت ارمنستان واقع شده است، شهر زاخکازور ۱۷۵۰ متر از سطح دریا فاصله دارد. این مجموعه دارای ۴ ایستگاه می باشد. که ایستگاه اول ۱۹۶۹ متر، ایستگاه دوم ۲۸۱۹، ایستگاه سوم ۲۲۳۴ متر و ایستگاه آخر ۲۴۶۵ متر از سطح دریا فاصله دارد. این منطقه گردشگری در فصل زمستان نظر گردشگران اروپایی، روسی و ایرانی را به خود جلب می کند، با وجود هتل های برند و شناخته شده در این منطقه، زاخکازور انتخاب اول توریستی در فصل زمستان در ارمنستان می باشد. این پیست اسکی ۱۶ مسیر متفاوت اسکی دارد که طولانی ترین آن ۵.۸ کیلومتر می باشد، اگر وسایل لازم برای استفاده از این مجموعه را به همراه ندارید اصلا نگران نباشید شما می توانید وسایل اسکی را از این مجموعه اجاره کنید، دو هتل گلدن پلاس و بست وسترن بهترین موقعیت را نسبت به پیست اسکی زاخکازور دارند. پیست اسکی تساغکادزور از سال ۱۹۸۶ شروع به کار کرد، فصل اسکی در پیست زاخکازور از ماه دسامبر شروع می شود و معمولا تا ماه آپریل می شود در این پیست اسکی کرد که اگر از دوتداران این ورزش حرفه ایی هستید می توانید در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ خود به این منطقه بسیار زیبا سر بزنید.

 

بازدید از پیست اسکی تساغکادزور در تور ارمنستان دی 1403

بازدید از صومعه گغارد در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳

صومعه گغارد در ابتدا آیریوانک Ayrivank یا صومعه غارها نامیده می شد این صومعه بعدها به گغارد تغییر نام داد که در زبان ارمنی به معنای “نیزه” یا “تیر” است و پیشینه ی آن به دوران پیش از مسیحیت بر می گردد. ساختمان های کنونی در مجموعه گغارد نیز به قرن های ۱۰ تا ۱۳ تعلق دارند، در رابطه با زمان شروع ساخت گغارد داستان های متفاوتی گفته می شود برای مثال برخی معتقد هستند که تاریخ شروع این انجمن نیز به زمانی بازمیگرد که یک سرباز رومی به وسیله ی نیزه بدن عیسی مسیح را بر روی صلیب مورد هدف قرار داد و این نیزه برای مدتی طولانی در گغارد نگهداری می شد اما اکنون در موزه کلیسای اچمیادزین قرار دارد و داستان های دیگر که هر کدام نشان از قدمت و تاریخ این صومعه دارد که می توانید در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ خود به این صومعه باستانی سر بزنید و عکس های بسیار زیبایی را از خود و دوستان خود به یادگار بگیرید.

 

بازدید از صومعه گغارد در تور ارمنستان دی 1403

بازدید از شهر مذهبی اجمیازین در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳

شهر مذهبی اجمیازین جزو ‌۴ شهر مهم و بزرگ ارمنستان و در فاصله ۲۵ کیلومتری از ایروان قرار دارد و به دلیل این‌که در گذشته محل زندگی اسقف اعظم ارمنستان بوده است آن را شهری مذهبی نیز می‌خوانند. شهر اجمیازین تا قرن ۴ میلادی پایتخت ارمنستان و مهمترین شهر این کشور بوده است و‌ به همین دلیل از عظمت و اعتبار خاصی برخوردار است. ارمنستان قدیمی‌ترین کشور در دنیاست که دین مسیحیت را به عنوان دین رسمی خود انتخاب کرده و بعد از این به رسمیت شناختن، برگ جدیدی از دفتر پیشرفت برای این کشور رقم‌ خورد و خط ارمنی را ابداع کردند و رونق های اقتصادی زیادی نصیب کشور ارمنستان شد. تعدادی از علما و وزیران ارمنی که در دربار شاه ایران یعنی شاه عباس مشغول به کار بودند بعد از به رسمیت شناختن دین مسیحیت توسط ارمنستان قصد بازگشت به کشور خود را کردند اما شاه عباس مانع آنان شد و برای ممانعت از این کار دستور داد که سنگ‌های کلیسای اجمیازین را به ایران بیاورند و عکس خودش را بر آن‌ها حکاکی کنند که بعد از مدتی پشیمان شد و دستور داد تا کلیسایی به سبک کلیسای اجمیازین در اصفهان بنا کنند، کلیسای وانک اصفهان که تا به امروز مرکز روحانیت ارمنستان در ایران است به این دلیل ساخته شده است پس از شما نیز دوستدار بناهای تاریخی می باشید می توانید در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ خود به این مکان تاریخی سفری داشته باشید و قسمتی از تمدن ارمنستان را ببینید.

 

بازدید از شهر مذهبی اجمیازین در تور ارمنستان دی 1403

بازدید از دره گل‌ها در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳

دره گلها یا زاخکادزور ارمنستان نام شهری است در پنجاه کیلومتری شمال ایروان پایتخت این کشور. این شهر زیبا و توریستی به دلیل آب و هوای سرد و برفی در فصل زمستان اسکی بازان را از سرتاسر جهان به خود جلب می کند. البته تله کابین ها، هتل های لوکس، آب و هوای سالم، چشمه های آب شیرین، امکانات تفریحی و آثار باستانی دره گلها یا زاخکادزور ارمنستان در تمام سال قابل دسترسی هستند. در سالهای اخیر زیرساخت های گردشگری در دره گلهای ارمنستان با ایجاد چندین هتل لوکس، استراحتگاه و امکانات تفریحی گسترش چشمگیری یافته است. دره گلها علاوه بر امکانات برجسته تفریحی و توریستی، به لحاظ تاریخی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. صومعه کچاریس که در این شهر واقع شده، یکی از مهمترین اماکن مذهبی در ارمنستان است و قدمت آن به قرن یازدهم میلادی برمی گردد که پیشنهاد ما به شما در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ بازدید از این دره بسیار زیبا می باشد.

 

بازدید از دره گل‌ها در تور ارمنستان دی 1403

بازدید از شهر صورتی در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳

شهر ایروان از اهمیت به سزایی در منطقه برخوردار است. این شهر بر دامنه کوه های آرارات واقع شده و دارای آب و هوایی کوهستانی و معتدل بوده که در فصل سرما دمای آن بسیار کاهش می یابد به گونه ای که گشت و گذار در آن کمی سخت و طاقت فرسا می باشد اما در فصل تابستان هوای شهر مطلوب بوده و به همین دلیل است که بهترین زمان سفر به ایروان را اردیبهشت تا شهریور می دانند. با وجود این که ایروان بزرگترین شهر ارمنستان به حساب می آید، ولی وسعت چندانی ندارد و مساحت تقریبی آن ۲۲۳ کیلومترمربع بوده که جمعیتی معادل با ۱ میلیون نفر در آن زندگی می کنند. همچنین ایروان با استان های آرماویر، کوتایک، آراگاتسوتن و آرارات هم مرز است. زبان رسمی مردم در کشور ارمنستان “ارمنی” بوده ولی زبان های انگلیسی و روسی هم رایج هستند که به این شهر لقب شهر صورتی را داده اند که در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ با این شهر از نزدیک آشنا خواهید شد و لذت می بردید.

 

بازدید از شهر صورتی در تور ارمنستان دی 1403

بازدید از میدان جمهوری در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳

میدان جمهوری ایروان یکی از مهمترین و معروف ترین جاذبه های شهر ایروان است که جاذبه های متعددی را در خود جای داده است. این میدان دارای طراحی زیبا و پیچیده ای به شکل بیضی است، به طوری که نظر همه را به خود جذب می نماید. این میدان زیبا در تابستان ها نمای دیگری پیدا می کند زیرا در روبروی موزه، فواره های موزیکال روشن می شود. در جشن های ملی، در این موزه غوغایی پا برجاست زیرا مراسم های بسیار در آن اجرا می گردد و مردم ارمنستان، در آن جا جمع خواهند شد. مردم ارمنستان، جشن ها و اعیادشان را به خوبی برپا می کنند. به طوری که در این موزه زیبا می توانید رقص آتش بازی و دیگر کار هایی که آنجا انجام می شود را ببینید. مهمترین دلیلی که موجب اهمیت این جاذبه در ایروان شده نیز اجرای مراسم های مهمی از جمله رژه نظامی در روز استقلال ارمنستان هرساله در این مکان برگزار می شود و شما درتور ارمنستان دی ۱۴۰۳ خود می توانید در کنار این میدان بسیار زیبا عکس های زیبایی را بگیرید و از آن شگفت زده شوید.

 

بازدید از میدان جمهوری در تور ارمنستان دی 1403

بازدید از مراکز خرید در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳

خرید کردن، یکی از لذت بخش‌ترین بخش‌های تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ است. به خصوص اگر مراکز خرید و بازارها نیز جذاب و زیبا باشند و این یکی از ویژگی‌های بارز تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ است. خیابان‌های ایروان، پر از فروشگاه‌ها و مراکز خرید سنتی و مدرنی است که علاوه بر نمایندگی برندهای معروف دنیا، سوغات سنتی این کشور را نیز در معرض دید گردشگران تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ قرار می‌دهند. از مراکز خرید ایروان می‌توان به مرکز خرید دالما گاردن در Tsitsernakaberd اشاره کرد که بورس انواع لوازم‌آرایشی، لباس زنانه، مردانه و بچه‌گانه، وسایل الکترونیکی و اسباب‌بازی است. مرکز خرید تشیر استریت شاپینگ گالری نیز جزو مراکز خرید گران و برتر ایروان است که در طبقه همکف آن، محلی برای نگهداری و بازی کودکان وجود دارد. معروف‌ترین خیابان برای قدم زدن در ایروان، خیابان شمالی یا North Avenue می‌باشد که پاتوق عصرگاهی برای تفریح و خرید است. از دیگر مراکز خرید ارمنستان می‌توان به ایروان مال، بازار گوم شوکا، مرکز خرید اسکادا، مرکز خرید مترونوم، بازار ورنیساژ ایروان، ریو مال ارمنستان، روسیا مال ارمنستان و … اشاره کرد.

 

بازدید از مراکز خرید در تور ارمنستان دی 1403

خیلی خیلی ممنون که تا اینجای مطلب رو خوندید و امیدواریم توانسته باشیم تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ از ابتدا را برای شما شرح داده باشیم ولی هنوز تمام نشده پس ادامه مطلب ما رو حتما بخوانید تازه داریم به جاهای قشنگش می رسیم و قرار نیست وقتی تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ آمدید دست خالی برگردید اینجاست که پای سوغاتی به میون میاد!!!

سوغاتی در تور ارمنستان چی بخریم

خرید سوغاتی یکی از جذابیت‌های تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ است چون به واسطه آن مجبور می شوید در شهر و مراکز خرید گشت و گذاری داشته باشید و با روزمرگی‌های مردم بیشتر آشنا شوید. از آنجایی که مردم ارمنستان نیز آغاز بهار ا جشن می گیرند، بازار ها رونقی بیشتری دارد. اگر شما هم تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ را رزرو کردید حتما به بازار های آن سر بزنید. طبیعتا لباس‌های شیک و برندهای جهانی یا فروشگاه‌های زنجیره ای در اکثر کشورها شعبه دارند پس انتخاب آن‌ها خیلی ایده جالبی به نظر نمی رسد، بنابراین شما برای تهیه سوغاتی از ارمنستان باید به دنبال هدیه ای منحصر به فرد و مرتبط با فرهنگ و تمدن ارمنی باشید، هدایایی که می تواند شامل صنایع دستی و آثار هنری مردم یا حتی معروف‌ترین خوراکی‌ها و غذاهای ارمنستان باشد مانند جواهرات نقره،صنایع دستی ارمنی،لباس ارمنی،سفالینه های ارمنی،صنایع چوبی بی نظیر،میوه های خشک،گاتا و انواعی از شیرینی های محلی که همگی این سوغاتی ها واقعا بی نظیر بوده و بسیار گران بها پس در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ خود حتما برای کسانی که دوستشان دارید از این سوغاتی های مهیج تهیه کنید تا آنها نیز سهمی از سفر شما در تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ داشته باشند.

 

سوغاتی در تور ارمنستان دی 1403

بسیار ممنون که تا انتهای مقاله تور ارمنستان دی ۱۴۰۳ با ما همراه بودید و امیدواریم توانسته باشیم اطلاهات خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم همچنین اگر می خواهید قیمت های کلی ما را در زمستان ببینید می توانید مقاله تور ارمنستان زمستان ۱۴۰۳ را مطالعه کنید و در صورتی که نیاز به مشاوره تلفنی داشتید با شماره زیر تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

تور ارمنستان دی 1403

تلگرام-شرکت

سوالات متداول
دیدنی ترین مناطق
کلیسای سنت گریگور روشنگر

کلیسای سنت گریگور روشنگر

کلیسای سنت گریگور روشنگر یکی از جاذبه های گردشگری شهر ایروان در کشور ارمنستان است که به دلیل قدمت بالا ...

مسجد کبود ایروان

مسجد کبود ایروان

مسجد کبود ایروان یا همان مسجد آبی یکی از مکان های دیدنی در کشور ارمنستان می باشد که به دلیل ...

میدان جمهوری ایروان

میدان جمهوری ایروان

میدان جمهوری ایروان یکی از جاذبه های گردشگری کشور ارمنستان به حساب می آید که روزانه هزاران نفر به تماشای ...

کاسکاد ایروان (هزار پله)

کاسکاد ایروان (هزار پله)

کاسکاد ایروان یا همان هزار پله در کشور ارمنستان یکی از جاهای دیدنی می باشد که کمتر کسی را می ...