وقت سفارت کانادا

وقت سفارت کانادا و اطلاعاتی درباره گرفتن وقت و کشورهایی که میتوانید در آن وقت سفارت بگیرید

بر اساس قوانین جدید مهاجرتی کانادا، تمامی متقاضیان اخذ ویزای کانادا،پیش از اقدام برای انگشت نگاری ملزم به دریافت وقت سفارت کانادا هستند. تفاوتی نمی‌کند به صورت آنلاین برای ویزای کانادا اقدام کرده‌ باشید یا از روش مراجعه حضوری. برای بیومتریک کانادا (انگشت‌نگاری) نیاز به وقت سفارت دارید که تنها می‌توان از طریق آنلاین برای آن اقدام کرد. مسافران و متقاضیانی که برای سفر به کشورهایی که نیاز به گرفتن ویزا دارند،می دانند که برای گرفتن مجوز ورود به هر کشوری می بایست به سفارت یا کنسولگری کشور هدف مراجعه و با ارائه مدارک مورد نیاز اقدام به گرفتن ویزا بنماید. در این میان کشور کانادا از محبوبترین کشورها برای سفر و مهاجرت است و هرساله تعداد زیادی از ایرانیان متقاضی اخذ وقت سفارت کانادا و ویزای کانادا هستند و راهی این کشور می‌شوند. مراحل اخذ وقت سفارت کانادا و ویزای کانادا به دو صورت حضوری و آنلاین صورت می‌گیرد. در سیستم حضوری به دلیل عدم وجود سفارت خانه کانادا در کشورمان متقاضیان ملزم به مراجعه‌ی حضوری به کارگذاری‌های سفارت کانادا معروف به VAC و VFS واقع در کشورهای همسایه همانند ترکیه، گرجستان، امارات و… هستند که این روش وقت زیادی را از متقاضیان می‌گیرد. در روش دیگر که به صورت آنلاین صورت می‌گیرد، متقاضی پس از تکمیل فرم آنلاین و آپلود مدارک مورد نیاز، یک کد رهگیری دریافت می‌کند و پس از چند روز نامه‌ای از سوی سفارت برای فرد یا موسسه‌ای که وکالت متقاضی را بر عهده دارد ارسال می‌شود. در ثبت نام آنلاین ویزای کانادا متقاضی یک ماه فرصت دارد از زمان صدور نامه،به یکی از دفاتر VAC و VFS مراجعه نموده و نسبت به انگشت نگاری اقدام نماید. انگشت نگاری برای ویزای کانادا یا بیومتریک کانادا یکی از مراحل درخواست ویزای کانادا است که هر متقاضی باید شخصا با حضور در یکی از VACهای VFS  نسبت به انجام آن اقدام نماید. به بیان دیگر درخواست ویزای کانادا تا پیش از انجام انگشت نگاری رسمیت نیافته و اصطلاحا به جریان نمی‌افتد.

 

کانادا

مدارک لازم برای وقت سفارت کانادا

ارائه پاسپورت جدید به همراه پاسپورت های قدیمی تا ۵ سال اخیر،ارائه ترجمه‌ی شناسنامه و کارت ملی،۱ قطعه عکس رنگی ۳.۵ * ۴.۵ با زمینه سفید،ارائه ترجمه سند ملکی،تمکن مالی و گردش حساب ۳ ماهه با مهر لاتین بانک روی همه صفحات،تکمیل فرم ثبت نام (Application formتکمیل فرم اطلاعات خانوادگی (family informationارائه مدارک کاری متقاضی، اعم از گواهی اشتغال به کار، آخرین فیش حقوقی، فیش بازنشستگی و…،در صورت محصل بودن، ارائه گواهی اشتغال به تحصیل،ارائه مدارک دعوت کننده اعم از دعوتنامه، مدارک اقامتی دعوت کننده (PR یا Pass)، مالیات سالیانه و…

مراحل تعیین وقت سفارت کانادا

اولین گام برای تعیین وقت سفارت کانادا ایجاد یک حساب کاربری در وب سایت VFS Global است و سپس لینک تایید به منظور فعال نمودن حساب کاربری به ایمیل‌تان ارسال می‌شود. باتوجه به کشور و مرکز وکی که قصد دارید انگشت نگاری در آن صورت بگیرد،می‌بایست مراحل زیر انجام دهید:انتخاب دفتر VAC مد نظر از طریق وب سایت vfsglobal کلیک بروی لینک BIOMETRIC ENROLMENT در قسمت بالای صفحه ورود به بخش Schedule an Appointment و ایجاد حساب کاربری وارد کردن اطلاعات مورد نیاز در قسمت New user فعال نمودن حساب کاربری از طریق ایمیل ارسال شده در گام بعدی می‌بایست اطلاعات جدیدی اعم از تاریخ مورد نظر خود و همچنین تعداد وقت مورد نیاز(در شرایط داشتن همراه) را وارد نمایید و صفحه‌ی تعیین وقت برای‌ شما به نمایش درمی‌آید. وقت مورد نظر خود را انتخاب نمایید و بروی دکمه‌ Confirm کلیلک نمایید.

محل انگشت نگاری برای وقت سفارت کانادا

اخذ وقت سفارت کانادا قدری متفاوت از وقت سفارت کشورهای دیگر می‌باشد. بسیاری از کشورهای دنیا سفارت‌خانه‌ی خود را به عنوان مرجع صادر کننده‌ی ویزای خود معرفی می‌کنند؛ اما دولت کانادا انجام امور را به کارگذاری‌هایی تحت عنوان وک (VAC) سپرده است که این کارگذاری‌ها در اکثر کشورهای دنیا دایر هستند،از این‌جهت متقاضیان وقت سفارت کانادا باید از وک وقت بگیرند. کارگذاری وک در ایران نمایندگی ندارد، از این‌رو بسیاری از متقاضیان ایرانی ملزم به سفر به کشورهای همسایه هستند. دفتر VAC در کشورهای اطراف ایران در ترکیه (شهرهای استانبول و آنکارا)،ارمنستان (شهر ایروان) و امارات (شهرهای دبی و ابوظبی) صورت می‌گیرد.وقت سفارت کانادا از آنکارا،وقت سفارت کانادا از استانبول،وقت سفارت کانادا از دبی،وقت سفارت کانادا از ابوظبی،وقت سفارت کانادا از ایروان

 

سفارت کانادا

نکات مهم در مورد بیومتریک

براساس اعلام دولت کانادا از تاریخ ۱۳ جولای ۲۰۱۸ ارائه‌ی اطلاعات بیومتریک که شامل انگشت‌نگاری و عکس‌برداری می‌شود برای اکثر متقاضیان ورود به کانادا الزامی می‌باشد. در حال حاضر ۱۹۲ مرکز دریافت اطلاعات بیموتریک در دنیا وجود دارد و دولت کانادا این اطمینان را داده است که اطلاعات آن‌ها در نهایت امنیت جابه‌جا شود و حریم شخصی آن‌ها را حفظ خواهد نمود، افراد بالای ۷۹ سال، کودکان زیر ۱۴ سال و متقاضیانی که درخواست ویزای کاری یا تحصیلی و یا اقامت دائم در خود کشور کانادا را می‌دهند،تا زمانی که مراکز بیومتریک در سرتاسر کشور کانادا برقرارشود از انجام بیومتریک معاف هستند از انجام ارائه اطلاعات بیومتریک معاف هستند.

هزینه های وقت سفارت کانادا

شاید بارها کلمه “وقت فوری کانادا” راشنیده باشید. در حقیقت وقت فوری سفارت کانادا همان اخذ وقت سفارت به روش آنلاین است و این امکان را برای متقاضیان فراهم می‌کند تا بدون معطلی، در کم‌ترین زمان وقت سفارت کانادا خود را دریافت نمایند و افراد می‌توانند در کم‌ترین زمان ممکن وارد سفارت شوند، مهم‌ترین مزیت وقت فوری سفارت کانادا صرفه جویی در وقت و هزینه‌ها می‌باشد. در این روش اطلاعات فرد متقاضی توسط کارشناسان شال و کلاه سفر در سایت سفارت کانادا ثبت می‌شود و یک حساب کاربری برای وی ایجاد می‌‌گردد. سپس مدارکی مورد نیاز به همراه ترجمه و مهر دادگستری در سایت آپلود می‌شوند. پس از اتمام این مراحل، نامه‌‌ انگشت‌نگاری و تاییده‌ی ثبت‌نام  شماره‌ی درخواست صدر می‌شود. بعد دریافت این اطلاعات متقاضی باید طی ۳۰ روز آینده جهت انگشت‌نگاری باید به یکی از کشورهای ترکیه (شهرهای آنکارا، استانبول)، امارات (شهرهای دبی و ابوظبی) و ارمنستان (شهر ایروان) مراجعه نمایند. نتیجه‌ی نهایی از طریق حساب کاربری آنلاین به متقاضی اعلام می‌شود.

آدرس دفاتر VAC در کشورهای مختلف

متقاضیان اخذ ویزای کانادا جهت انگشت نگار و ارائه‌ی اطلاعات بیومتریک خود می‌بایست به یکی از مراکز وک (VAC) مراجعه نمایند،با توجه به عدم وجود سفارت خانه‌ی کانادا در ایران،شهروندان ایرانی برای ثبت اطلاعات بیومتریک و انگشت نگاری کنسولگری کانادا باید به یکی از دفاتر سفارت کانادا تحت عنوان وک در یکی از شهرهای اطراف ایران همانند استانبول، آنکارا، ابوظبی، دبی، ایروان و… مراجعه نمایند و وقت سفارت کانادا دریافت کنند. در ادامه لیست مراکز وک به همراه آدرس‌های آن را به شما معرفی می‌کنیم.

آدرس دفتر VAC آنکارا

Kavaklıdere Mahallesi Atatürk Bulvarı no : 154 next to TEB Bank

آدرس دفتر VAC استانبول

Haciahmet Mah. Kurtulus Deresi Cad. No:29 Beyoglu-Istanbul 34440

هزینه خدمات کامل تعیین وقت سفارت کانادا

هزینه وقت سفارت کانادا در حال حاضر برای تمامی شهرهای فهرست شده در بالا، به شرح زیر می باشد. این مبلغ تمامی هزینه‌های مربوط به تعیین وقت انگشت نگاری برای ویزای کانادا در ترکیه می باشد.

 

وقت سفارت کانادا

پیکاپ ویزای کانادا 

خدمات پیکاپ ویزا یا همان پیکاپ پاسپورت یکی دیگر از خدمات شال و کلاه سفر می باشد که با هدف تسریع مراحل اخذ ویزا و کاهش هزینه‌های متقاضیان محترم در این روند ارائه می‌شود. خدمات پیکاپ ویزای کانادا در حال حاضر کشور ترکیه، را شامل می‌شود.

وقت سفارت کانادا

تلگرام-شرکت