ویزای کار آلمان

ویزای کار آلمان تحت عناوین ویزای (Blue card) آلمان و ویزای جستجوی کار آلمان یکی از پرطرفدارترین ویزاهای کاری در دنیا هستند. بسیاری از افراد، امروزه خواهان این نوع ویزا هستند. این نوع ویزا در شرکت شال و کلاه سفر به صورت ۱۰۰% رایگان برای متقاضیان عزیز انجام خواهد شد و از صفر تا صد پروسه ما در کنار شما هستیم تا بتوانید ویزای کار آلمان خود را بگیرید و از امکانات آن استفاده کنید،پس پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا با هم درباره ویزای کار آلمان و مشاغل مورد نیاز به شما متقاضی محترم اطلاعات خوبی را ارائه دهیم.

موقعیت جغرافیایی برای ویزای کار آلمان

قبل از هر کاری شما برای اینکه به کشوری دیگر مهاجرت کنید باید بدانید آن کشور در کدام موقعیت جفرافیایی وجود دارد و چه نوع فرهنگ و آدابی دارند و در کدام نقطه شما مشغول به کار می شوید که ما در بالا نقشه کشور آلمان را برای شما آماده کرده ایم که برای ویزای کار آلمان خود به خوبی بدانید در کدام نقطه جغرافیایی می خواهید مشغول به کار شوید.

طبق تقسیم بندی های اصلی مهاجرت، اشخاص می توانند از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد فرزند، ویزای هنرمندان و پناهندگی، اقدام به مهاجرت کنند. اما پر طرفدار ترین روش مهاجرت در چندین ساله اخیر، از طریق کار می باشد. یکی از کشور های برتری که مدت ها است به کشوری مدرن و مهاجر پذیر تبدیل شده است و تقریبا متقاضیان توجه ویژه ای به این کشور پیدا کرده اند، کشور آلمان است. در واقع به دلیل اینکه آلمان صاحب یکی از قدرتمندترین اقتصادهای دنیا می باشد ویزای کار آلمان هم همواره طرفداران زیادی داشته است پس با ما همراه باشید.

کشور آلمان و اهمیت بلوکارت

آلمان با ۸۳ میلیون نفر جمعیت صنعتی ترین کشور دنیا و یکی از قدرتمندترین کشورهای حوزه شنگن می باشد و بسیاری از شهروندان خارجی را برای اخذ ویزاهای کاری خود مشتاق نموده است. این کشور دارای رشد جمعیت بالا و نرخ بیکاری پایین است و بازار کار فوق العاده ای دارد تا جایی که با ارائه ویزای جستجوی کار تمایل خود را برای جذب نیروی کار متخصص خارجی نشان داده است. باتوجه به اینکه سفارت آلمان در سال ۲۰۲۱ نیز وقت مصاحبه ویزای کار آلمان را طولانی مدت میدهد (حدود یکسال) بهتر است تا این پروسه را به شرکت خدمات مسافرتی شال و کلاه سفر بسپارید تا در کمترین زمان به آن چیزی که می خواهید برسید.

 

ویزای-کار-المان

شرایط کار ایرانیان در آلمان

در حال حاضر ویزای کاری آلمان از لحاظ آماری برای ایرانیان خوب صادر می شود و از تعداد حدود ۵۰۰۰۰ تقاضا روی این ویزا برای ایرانیان حدود ۳۸۰۰۰ ویزا با جواب مثبت مواجه شده است یعنی ۷۰% موفقیت. از لحاظ کاریابی، شرایط ماندگاری و اخذ اقامت نیز قبل از ورود به کشور آلمان کار برای شما مهیا خواهد شد و بعد ویزای کار آلمان شما صادر می شود. دو پارامتر تاثیر بسزایی روی این موفقیت دارد. یک اینکه توانایی زبان فرد در چه وضعیتی است و همچنین تخصص، کار و رشته فرد در چه زمینه ایست. معمولا رشته های پزشکی، فنی مهندسی، تاسیسات، کامپوتر، برق، مکانیک و غیره شانس بیشتری برای کار دارد. همچنین لازم است که متقاضیان کمی هم درباره شرایط بازار کار آلمان ۲۰۲۱ بدانند. نرخ بیکاری آلمان به دلیل شیوع بیماری کرونا افزایش داشته و به ۵.۹% رسیده است. شاید یکی از دلایل عمده این روند، شیوع بیماری کرونا در آلمان و تاثیرات آن بر روی اقتصاد آلمان باشد: از طرف دیگر وضعیت دستمزد کارگری در آلمان هم علی رغم وجود بیماری کرونا روبه رشد بوده و همین امر بر تقاضای ایرانیان جهت کاریابی در آلمان می افزاید. دستمزدهای ماهانه در آلمان از ۴۰۰۰€ (یورو) در نیمه سوم سال ۲۰۱۹ به حدود ۴۰۳۵€ (یورو) در نیمه چهارم سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است که خیلی از ایرانیان بر آن شده اند تا ویزای کار آلمان خود را تهیه کنند و به این کشور مهاجرت کنند.

 

شرایط کاری آلمان

مراحل دریافت ویزای کار آلمان

اخذ ویزای کار آلمان دو تا شرط دارد:

یک اینکه فردی که اقدام میکند حتما باید از قبل یک دعوتنامه کاری و اصطلاحا قرارداد کاری داشته باشد. و شرط دیگر اینکه میزان حقوق دریافتی فرد باید به حدی باشد که سفارت آلمان مشخص کرده است. این مبلغ برای رشته های مختلف و شهرهای مختلف آلمان مختلف است. اما به صورت میانگین این مبلغ حدود سالی ۵۰۰۰۰€ (یورو) و ماهیانه حدود ۴۰۰۰€ (یورو) حقوق دریافتی میباشد. ویزای کار آلمان دو حسن خیلی بزرگ دارد. یک اینکه متقاضی میتواند همراهان و خانواده خود را بعد از اینکه ۶ ماه ویزای کار آلمان خود را در محل کار با موفقیت سپری کرد یک ویزای ۶ ماه دیگر برای فرد صادر می شود که از آن به بعد می تواند خانواده خود را وارد کشور آلمان کند و به صورت همزمان همگی ویزا شوند و حسن دیگر اینکه اقامت دائم آلمان را می تواند بعد از سپری شدت یک بازده زمانی چند ساله همراه با خوانواده خود دریافت کنند.

مشاغل مورد نیاز ویزای کار آلمان در سال ۲۰۲۱

یک سری مشاغل در سال ۲۰۲۱ راحت تر می توانند شغل مناسبی در آلمان پیدا کنند که به شرح ذیل اند:

طراحی صنعتی،اقتصاد،مهندسی کشاورزی و دامی،مهندسی کشاورزی (علوم و صنایع غذایی)،مهندسی کامپیوتر (سخت افزار)،علوم تربیتی،شیمی کاربردی،هندسه کامپیوتر گرایش نرم افراز،کتابداری،مهندسی مواد سرامیک،مهندسی برق،کتابداری شاخه پزشکی،مهندسی پزشکی،دبیری علوم اجتماعی،حسابداری،حسابداری و مدیریت جهانگردی،حقوق،حقوق خارجی،مددکاری اجتماعی،مامایی،مکانیک،متالوژی،مدیریت بازرگانی،مدیریت دولتی،مدیریت صنعتی،مهندسی کشاورزی،مهندسی کامپیوتر (نرم افزار)،مهندسی مکانیک (حرارت سیالات)،مهندسی مکانیک،مهندسی صنایع،مهندسی شیمی،مهندسی تکنولوژی نظری،مترجمی زبان انگلیسی،موسیقی،علوم اقتصاد (اقتصاد نظری)،علوم تربیتی (پیش دبستانی و دبستانی)،ریاضی محض،شیمی محض،زیست شناسی (میکروبیولوژی)،مهندسی معماری،علوم اقتصاد (اقتصاد صنعتی)،علوم اجتماعی،زیست شناسی علوم جانوری،زیست شناسی عمومی،ارتباط اجتماعی،علوم جانوری،پرستاری

 

مشاغل-مورد-تیاز-آلمان

مزایای ویزای کاری آلمان

اخذ ویزای کار آلمان مزایایی دارد که به شرح ذیل است:

مسیری کم هزینه و کم ریسک با احتمال صدور ویزا بالای ۷۰% البته اگر از طریق شرکت شال و کلاه سفر اقدام کنید. امکان تبدیل این ویزا با اقامت دائم و بعد از ان دریافت پاسپورت آلمان،امکان اخذ اقامت دائم همراهان با تحصیل رایگان فرزندان

شرایط سنی جهت اخذ ویزای کاری آلمان

طبق شرایط ذکر شده از طرف کشور آلمان بهتر است متقاضیانی برای ویزای کار آلمان اقدام نمایند که در رده سنی زیر ۵۰ سال قرار دارند. در واقع شانس ویزا شدن افراد بالای ۵۰ سال بسیار اندک است مگر در موارد خاص که البته اتفاق هم افتاده است. مانند رشته های خاص تحصیلی که آلمان برای آن رشته ها نیازمند نیروی کاری می باشد.

 

مدارک-لازم-برای-دریافت-ویزای-کار-آلمان

شهرهای مختلف کاری برای ویزای کار آلمان

میزان احتمال کاریابی در ویزای کار آلمان برای شغل های مختلف در شهرهای آلمان متفاوت است. شهرهایی مانند کلن و مونیخ و دوسلدورف و لایپزیک و هامبورگ و همچنین شهرهای دیگری که صنعتی هستند شانس بیشتری جهت کاریابی در آلمان را به خود دارند. بهتر است افراد قبل از ورود به آلمان در مورد این موضوع نیز تحقیقات کنند و از افراد متخصص در زمینه مهاجرت کاری مشورت و راهنمایی بگیرند.

 

کشور-آلمان

پیشنهاد کاری در ویزای کار آلمان

خوشبختانه بازار کار در آلمان به قدری برای مهاجرین مناسب است که اکثر افرادی که به دنبال ویزای کار آلمان هستند می توانند در همان دوره زمانی ۶ ماهه قرارداد کاری خود را با یک کارفرما در این کشور ببندند ولی تجربه ثابت کرده بهتر است فردی که به تازگی وارد کشور جدیدی می شود و سختی های مهاجرت را تجربه خواهد کرد، از قبل از ورود شرایط را برای خود آسان تر نماید. بهتر است قبل از ورود به آلمان رزومه کاری خود را در سایتهای کاریابی این کشور وارد نمایند تا بتوانند از چند کارفرما در این کشور قبل از ورود وقت مصاحبه کاری دریافت نمایند. احتمال اینکه یکی از همین مصاحبه ها به قرارداد کاری تبدیل شود بسیار بالا خواهد بود.

 

کار در آلمان

بعد از یافتن کار در آلمان

زمانی که شخص با ویزای کار آلمان وارد می شود تنها از یک اقامت ۶ ماهه برخوردار است. چنانچه در این شش ماه قرارداد کاری مجدد ببندد، پس از عقد قرارداد می تواند درخواست اجازه اقامت کاری دهد. معمولا در ابتدا یک اقامت یکساله به ایشان داده خواهد شد. چنانچه به مدت ۳ سال یا همان ۳۶ ماه در آلمان کار کند اقامت دائم خود و خانواده را بگیرد. و اگر حقوق فرد حدود ۵۰۰۰۰€ (یورو) در سال باشد فرد می تواند بلوکارت دریافت کند و به جای ۳۶ ماه ظرف ۲۱ ماه دریافت اقامت دائم خواهد کرد. 

کارت آبی یا Blue Card در ویزای کار آلمان

در سال ۲۰۱۲ قانون بلوکارت در ویزای کار آلمان اجرا شد و به متقاضیان کار، مجوز کار و زندگی در کشورهای اتحادیه داده شد. بلوکارت یا کارت آبی اتجادیه اروپا، مجوز کار در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا می­ باشد. نظریه بلوکارت از گرین کارت کشور آمریکا، الهام گرفته شده است. فرق این دو کارت در مجوز اقامت دائم کارت سبز می­ باشد. مهمترین شرایط اخذ بلو کارت آلمان به شرح زیر است:

ارائه مدرک تحصیلی معتبر،همچنین ارائه یک قرارداد کاری با درآمد سالانه در حدود ۴۹۰۰۰€ (یورو)،ارائه قرارداد کاری برای مشاغل خاص و مورد نیاز آلمان باید با درآمد سالیانه در حدود ۳۸۰۰۰€ (یورو) باشد. مشاغل خاص و مورد نیاز کشور آلمان به شرح زیر می ­باشند:

پزشکان،تمامی مهندسان در رشته ­های مختلف،دانش آموختگان رشته های علوم طبیعی،ریاضیات،کارشناسان علوم رایانه،انفورماتیک. طول مدت اقامت کار بر اساس کارت آبی آلمان، ۳۳ ماه می­ باشد که پس از آن در صورت شاغل بودن امکان تبدیل به اقامت دائمی در ویزای کار آلمان وجود دارد. 

 

بلو کارت آلمان

پردرآمدترین مشاغل در آلمان

این که هر فردی چه میزان درآمد داشته باشد بستگی به عوامل مختلفی از جمله کشوری که فرد در آن مشغول به کار است٬ رشته تحصیلی٬ سطح تحصیلات و سابقه کار وی دارد. البته هزینه زندگی در آلمان ماهیانه حدود ۹۰۰€ (یورو) است و همه در این کشور به راحتی می توانند هزینه های زندگی را بپردازند زیرا متوسط حقوق در این کشور ۴۰۰۰€ می باشد پس بعد از گرفتن ویزای کار آلمان خیالتان راحت باشد.

متوسط درآمد ماهیانه در آلمان

با توجه به این که مشاغل کمی هستند که در گروه پردرآمدترین مشاغل در ویزای کار آلمان قرار می گیرند، بررسی متوسط درآمد در آلمان می تواند به افراد بیشتری کمک کند. لازم به ذکر است سطح درآمد در آلمان حتی از کشورهای توسعه یافته و قدرتمندی مثل فرانسه و ایتالیا نیز بالاتر است که سطح تحصیلات، سابقه کاری، رشته تحصیلی و غیره نیز در این مورد تاثیرگذار است.

 

درآمد در آلمان

ویزای کار آلمان را با ما اقدام کنید یا خودتان بگیرید؟

در سخن پایانی ویزای کار آلمان باید به شما بگوییم که خود فرد متقاضی نیز بدون اینکه از طریق ما بخواهد اقدام کند می تواند به صورت شخصی این پروسه را دنبال کند اما فرق این ۲ با هم بسیار زیاد می باشد اول از اینکه باید خود فرد تمام نامه نگاریها و ثبت مدارک را از سفارت آلمان انجام دهد و بعد از اینکه تمام شرایط درست شد و ویزا گرفت برای کار اقدام کند که این به خودی خود هزینه بر می باشد و مورد بعدی که بسیار مهم می باشد در این صورت فرد باید ۱۵۰۰۰ یورو با خود نقد به کشور آلمان بیاورد که بتواند به خاک این کشور ورود کند که این نیز بسیار هزینه بالایی دارد به همین خاطر وقتی شما با شرکت شال و کلاه سفر این کار را انجام می دهید اول از اینکه بدون نیاز به هیچ مبلغی شما این کار را انجام میدهید و دوم اینکه شما از قبل از رفتن به کشور آلمان کار خود را پیدا میکنید و مورد سوم اینکه نیازی به ۱۵۰۰۰ یورو به محض ورود به آلمان را ندارید و چهارم اینکه به محض اینکه شما ویزای کار آلمان خود را دریافت می کنید و به کشور آلمان می رسید ۱ نفر از تیم ما با شما در ارتباط خواهد بود تا شما را برای اسکان زندگی و کارهای دولتی راهنمایی کند پس با وقتی با شال و کلاه سفر اقدام می کنید زندگی خودتان را در ایران انجام می دهید و زمانی که مارتان انجام شد مهاجرت خواهید کرد بدون پرداخت هیچ هزینه ایی.

 

تماس با ما1

تلگرام-شرکت