معبد وات آرون تایلند

به این مقاله امتیاز دهید

معبد وات آرون تایلند یکی از منحصر به فردترین معابد و جاذبه گردشگری بسیار زیبا در شهر بانکوک می باشد،بسیار جالب است زیرا معبد وات آرون تایلند معنی بسیار جالبی دارد و معروف به معبد سپیده دم یعنی هم معنی اسم اصلیش می باشد،این معبد در کشور تایلند برای بودایی ها ساخته شده است و بسیاری از کسانی که دین آن ها بودایی می باشد به آن سر می زنند و به دلیل آن که معبد وات آرون تایلند در غرب رودخانه چائو پرایا واقع شده است توریست های بسیاری برای دیدن این معبد روزانه به آن سفر می کنند به این ترتیب هم معبد را می بینند و هم رودخانه قدیمی چائو پرایا که باید با قایق از این رودخانه خود را به معبد برسانید به همین دلیل قصد داریم تا در این مقاله شما را بیشتر با این جاذبه گردشگری آشنا کنیم تا در تور تایلند خود از آن دیدن کنید و لذت ببرید پس تا انتهای این مقاله با تیم شال و کلاه سفر همراه باشید.

معبد وات آرون

موقعیت معبد وات آرون تایلند

همانطور که در بالا مشاهده می کنید معبد وات آرون تایلند درست در کنار رودخانه چائو پرایا در بانکوک می باشد و برای دسترسی به آن می توانید به شهر بانکوک رفته و با قایق های سنتی کشور تایلند که سواری با آن ها بسیار لذت بخش است خود را به آن برسانید و از آن بازدید کنید.

درباره معبد وات آرون تایلند

معبد وات آرون تایلند یا همان معبد سپیده دم در سال ۱۷۶۸ ساخته شده و دلیل نام گذاری آن این است که در همان سال پادشاه تاکسین که از جنگ با آیوتایا بر میگشت بعد از اتمام روز به این معبد وارد شد و اسم آن را معبد سپیده دم نامید،معبد وات آرون تایلند در بین سال های ۱۸۲۴ تا ۱۸۵۱ در زمان سلطنت رامای سوم، علاوه بر گسترش فضای معبد، مناره های آن توسط کاشی های چینی، مرمت شد تا در هنگام طلوع و غروب خورشید، تابندگی بسیار زیادی را به این معبد بدهد. ارتفاع معبد وات آرون تایلند بیشتر از ۷۰ متر است و منار مخروطی معبد وات آرون بسیار زیباست. نمای بیرونی معبد آرون نیز کاشی، سرامیک و شیشه های رنگی است که طبق الگوهای خاصی استفاده شده اند که می توانید برای دیدن آن ساعت ها وقت بگذارید و از دیدن آن لذت ببرید،همچنین اگر برای تور تایلند خود دنبال اطلاعات بیشتری از جاذبه های گردشگری این کشور هستید پیشنهاد می کنیم حتما مقاله جزیره بامبو تایلند را مطالعه کنید تا با خواندن آن مقاله نیز اطلاعات گردشگری خود را کامل تر کنید.

درباره معبد وات آرون تایلند

معماری و بخش های مختلف معبد وات آرون تایلند

معبد وات آرون تایلند یک بنای فوق العاده از نظر معماری به حساب می آید و در آن شاهد یم برج بسیار بلند با ارتفاعی در حدود ۸۰ متر و ۴ مناره کوچکتر به چشم می خورد،تمامیه این بناها با کاشی ها و سرامیک های چینی تزئین شده اند پله های تند و شیب دار نیز در ۴ سوی برج مرکزی به چشم می خورد که به چهار سطح برج دسترسی دارد. سطح اول در بخش زمین و طبقه همکف با ۴ سازه مناره ای شکل است. هر یک از برج های کوچک تر، تندیسی از فرا فای( خدای بادها) است که بر اسب سفیدی سوار است. در آیین هندو، خدای بادها از جهت های شمال، جنوب، شرق و غرب حفاظت می کنند. میان طبقه های برج از طاقچه هایی با موجودات نیم انسان تشکیل شده اند.
کیناری و کیناراها در ادبیات تایلندی، به شکل خانم های جوان و فرشته مانند هستند که نیم ‌تنه پایینی آن ها مانند پرندگان است. در کنار این موجودات نیم فرشته نیز موجودات ترسناک و شیطان مانندی به نام یاکشا در طبقه دوم به چشم می خورند. یاکشاها دور تا دور بنا را احاطه کرده اند و عناصر مهمی در تزئینات به حساب می آیند. این موجودات نیز صورتی گرد و چشم های برآمده‌ دارند و دندان های تیزشان از دهانشان بیرون زده شده اند.
در تراس طبقه دوم نیز تصاویری از بودا دیده می شود. سپس به تراس سوم و تندیس های میمون می رسید که نمادی از افسانه راماکیان به عنوان افسانه ملی تایلند است. اگر همچنان پله ها را ادامه دهید به آخرین طبقه می رسید که در این قسمت تندیس های دیوا را خواهید دید. دیگر از این قسمت نمی توانید بالاتر بروید. در معماری دین بودایی، برج میانی سه طبقه نمادین است، به طوری که طبقه اول نمادی از ترافیوم یعنی تمام قلمروهای وجودی، طبقه دوم سمبلی از تاواتیمسا یعنی جایی که آدمی به تمام خشنودی و لذت های معنوی می رسد و در نهایت طبقه سوم نمادی از دوافوم به نشانه ۶ بهشت و هفت قلمروی شادی است.

معماری و بخش های مختلف معبد وات آرون تایلند

بسیار ممنون که تا انتهای مقاله معبد وات آرون تایلند با ما همراه بودید و امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات خوبی را به شما انتقال داده باشیم همچنین اگر قصد خرید تور بانکوک در تیر ماه را دارید می توانید مقاله تور بانکوک تیر را مطالعه کنید و برای کسب قیمت های خارج از پکیج و هتل های انتخابی خود حتما با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

معبد وات آرون تایلند

تلگرام-شرکت