موزه پزشکی سیریراج تایلند

به این مقاله امتیاز دهید

موزه پزشکی سیریراج تایلند یکی از دیدنی ترین موزه های این کشور می باشد که بازدید از آن برای عموم آزاد می باشد و بیشتر پزشکان و دانشجوهای رشته پزشکی در آن به چشم می خورند اما موزه پزشکی سیریراج تایلند به حدی دیدنی و جذاب می باشد که بسیاری از مردم عادی نیز برای دیدن آن بلیت تهیه می کنند تا از نزدیک شاهد آن باشند موزه پزشکی سیریراج تایلند که به موزه مرگ نیز معروف است و در آن ۵ بخش اصی به چشم می خورد که به ترتیب:موزه آسیب شناسی الیس،بخش کالبد شکافی کانگ دان،آزمایشگاه و بخش تاریخی سود سانگ،بخش انگل شناسی و بخش پزشکی قانونی می باشد که در هر کدام از آنها شما با وسایل و تحلیل های شگفت انگیزی مواجه خواهید شد که بنا به درخواست شما عزیزان قصد داریم تا در مقاله موزه پزشکی سیریراج تایلند بیشتر شما را با آن آشنا کنیم پس پیشنهاد می کنیم حتما تا انتهای این مقاله با شال و کلاه سفر همراه باشید.

موزه پزشکی سیریراج

موقعیت موزه پزشکی سیریراج تایلند

همانطور که در بالا مشاهده می کنید موزه پزشکی سیریراج تایلند در شهر بانکوک و در نزدیکیه رودخانه چائو فرایا این شهر بنا شده است که با سر زدن به آن می توانید از زیبایی های این رودخانه نیز استفاده کنید لازم به ذکر است برای رفتن به موزه پزشکی سیریراج تایلند می توانید از تاکسی و اتوبوس استفاده کنید و یا در صورت نیاز می توانید از لیدر خود بخواهید تا با هزینه ایی جداگانه شما را به این موزه بسیار عالی ببرد و لذت ببرید.

درباره موزه پزشکی سیریراج تایلند

موزه پزشکی سیریراج تایلند برای کمک به علم و بالا بردن درک و فهم انسان نسبت به مسائل پزشکی در شهر بانکوک بنا شده است که در هر بخش چیزهای شگفت انگیزی را خواهید دید که به آن می پردازیم:

بخش آسیب شناسی موزه پزشکی سیریراج تایلند

این بخش از موزه در ابتدا بخشی از دانشگاه سیریراج بود که به دست پروفسور آلر جی الیس یک آسیب شناس آمریکایی،تاسیس شد. پیش از تاسیس آن،پروفسور آمریکایی نام برده با هدف در اختیار داشتن یک سری نمونه برای ارائه در کلاس درس آسیب شناسی خود،شروع به جمع‌آوری نمونه‌هایی از اعضای بدن بیماران مختلف کرد در این قسمت از موزه پزشکی سیریراج تایلند با کشنده‌ترین قاتلان مردم تایلند، بیماری‌های قلبی و انواع سرطان و علل بروز آن‌ها آشنا خواهید شد و برای بازدیدکنندگان،جالب‌ترین و شاید ناراحت‌کننده‌ترین بخش،مشکلات مادرزادی که سبب به دنیا آمدن انس‌هایی ناقص شده‌اند،محسوب می‌شود.

بخش آسیب شناسی موزه پزشکی سیریراج تایلند

بخش کالبد شکافی موزه پزشکی سیریراج تایلند

بخش کالبد شکافی موزه هسته مطالعات حوزه پزشکی،شناخت آناتومی بدن انسان است که این قسمت از موزه پزشکی سیریراج به دست دکتر ادگار داویدسون کانگ‌دان تاسیس شده و کلکسیونی متشکل از ۲ هزار عضو و قسمت مختلف بدن وجود دارد! برای دانشجویان و حتی متخصصان،کمتر مجموعه‌ این چنینی بسیار مفید خواهد بود. موزه کالبدشکافی کانگ‌دان کمک می‌کند پزشکان به خوبی با آناتومی بدن انسان آشنا شوند. در اینجا، ساختار آناتومیک تمام سیستم‌های بدن انسان وجود دارند. آن‌ها شکل اعضای مختلف بدن از زمان رشد آن‌ها در جنین تا زمان به اتمام رسیدن رشدشان را نشان می‌دهند.
پزشکان با گشت و گذار در قسمت کالبدشکافی موزه پزشکی سیریراج تایلند می‌توانند با اشکال و اندازه عضلات مختلف بدن آشنا شده و به ساختار آن‌ها پی ببرند. یکی از بخش‌های این موزه که جزو معدود نمونه‌های موجود در سراسر دنیا شناخته می‌شود، کالبدشکافی تمام سیستم عصبی بدن انسان و سیستم شریانی (خون‌رسانی) بدن است.
و به این ترتیب بخش های دیگر موزه پزشکی سیریراج تایلند نیز هر کدام برای مطالعه بر روی یک چیز خاص می باشد که می توانید با رفتن به آن لذت ببرید که بیشتر به پزشکان توصیه می شود.

بخش کالبد شکافی موزه پزشکی سیریراج تایلند

بسیار ممنون که تا انتهای مقاله موزه پزشکی سیریراج تایلند با ما همراه بودید و امیدواریم اطلاعات مفیدی را در این باره کسب کرده باشید همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دیدنی های کشور تایلند پیشنهاد می کنیم مقاله پارک ملی تا پرایا تایلند را مطالعه کنید تا درباره این جاذبه گردشگری در این کشور نیز اطلاعات خوبی را کسب کنید.

موزه پزشکی سیریراج تایلند

تلگرام-شرکت