برج ساعت آنتالیا

به این مقاله امتیاز دهید

برج ساعت آنتالیا قدیمی ترین و محبوب ترین جاذبه گردشگری شهر منحصر به فرد و تاریخی شهر است.

این برج همانند یک میراث و گنجینه ارزشمند در نزد مردم مهمان نواز و خون گرم آنتالیا قرار دارد و به همین رو به عنوان نمادی از استقامت و پایداری آنان شناخته شده است. و همچنین در تور آنتالیا مسافران و گردشگران می توانند برج ساعت آنتالیا که دیدنی و تماشایی است را در میدان کاله کاپیسی آنتالیا مورد بازدید و مشاهده قرار دهند. 

موقعیت برج ساعت آنتالیا

معرفی برج ساعت آنتالیا

آنتالیا به عنوان یکی از بهترین و محبوب ترین شهر توریستی و گردشگری کشور ترکیه توانسته بخش وسیعی از فرهنگ ، تمدن و آثار باستانی این کشور را در خود جای دهد و یکی از این آثار باستانی یک سازه شگفت انگیز تاریخی در قدیمی ترین مکان شهر آنتالیا یعنی میدان کاله کاپیسی است که در سال ۱۹۰۱ میلادی توسط سلطان عبدالحمید با سبک معماری عثمانی به دولت هدیه داده شد و اکنون به عنوان یکی از باروها و برج های قدیمی از آن دوران شناخته می شود .  

نمایی-از-برج-ساعت-آنتالیا

درباره برج

برج ساعت آنتالیا که نشانی از شکوه باستانی این شهر کهن و باستانی می باشد در ورودی شهر قدیمی آنتالیا واقع شده است یکی از ۸۰ برج حفاظتی و دفاعی اطراف شهر می باشد که البته اکنون از آن تعداد فقط همین یک برج باقی مانده است علاوه بر جلوه استقامت و پایداری که به شهر بخشیده است به دلیل همجواری با سایر جاذبه های گردشگری آنتالیا از قبیل  موزه باستان شناسی آنتالیا ، پارک آتاتورک و دروازه هادریان همیشه مورد استقبال بازدید کنندگان بوده است. علاوه بر این وجود پارک های زیبا و تماشایی همانند پارک آتاتورک و پارک اوغلو با آن گل های زیبا و وجود کوه های بلند در کنار برج ساعت آنتالیا توانسته اوقات بسیار شادی را برای گردشگران و بازدید کنندگان شهر زیبای آنتالیا به وجود بیاورد و اقامت در این شهر زیبا و باشکوه را به یکی از خاطرات فراموش نشدنی مسافران و گردشگران تبدیل کند. بهتر است گردشگران بعد از بازدید از برج خارق العاده ساعت با ارتفاع ۱۴ متری در مرکز شهر آنتالیا به رستوران ها ، هتل های مدرن و کافه های مجلل اطراف آن بروند و لحظاتی را در آن جا بگذرانند و همچنین گردشگران و مسافران می توانند در نزدیکی شب از رقص های زیبا در اطراف برج ساعت آنتالیا بی نظیر و ویژه نهایت لذت را ببرند و با عکس های از این مکان به ثبت خاطرات خود بپردازند. 

برج-ساعت

دسترسی به برج ساعت

موقعیت مکانی برج ساعت آنتالیا به صورتی می باشد که از نقاط بسیار مختلف شهر آنتالیا قابل مشاهده می باشد و با شکوه و عظمت خود در طول تاریخ توانسته است توجه بسیاری از گردشگران را به سوی خود جذب کند. گردشگران و مسافران می توانند با در دست داشتن آدرس دقیق این جاذبه تاریخی، خود را از تمام نقاط شهر به برج ساعت آنتالیا رسانده و به تماشای اثر بی نظیر نماد آنتالیا بپردازند. شما نیز می توانید با در دست داشتن نقشه گردشگری شهر آنتالیا به راحتی از برج ساعت آنتالیا بازدید داشته و بهترین و به یادماندنی ترین تصاویر را به ثبت برسانید. برج ساعت شهر آنتالیا در شب هنگام نیز از جذابیت و زیبایی بسیار منحصر به فرد و فوق العاده ای برخوردار است چرا که دارای نورپردازی جالبی بوده و می تواند از فاصله های بسیار دور نیز خودنمایی کند. هم چنین گردشگران می توانند در نزدیکی این جاذبه از مسجد یولی مینارت نیز بازدید کرده و اطلاعاتی را در مورد برج ساعت آنتالیا نیز به دست بیاورند.

تاریخچه برج ساعت آنتالیا

برج ساعت آنتالیا در ورودی شهر آنتالیا واقع شده است که وجود هتل ها و ساختمان های مدرن در اطراف آن،نما و منظره ی بسیار زیبایی را به وجود آورده است که بی شک هر گردشگری از دیدن چنین منظره ای نهایت لذت را خواهد برد. این مکان در دوران قدیمی به عنوان برج مراقبت، برج آتش نشانی و نگهبانی استفاده می شده است. این برج قسمت مهمی از یک دیواری بوده که در آن زمان از شهر محافظت می کرد و با گذشت زمان،این دیوار کلا تخریب شده و تنها آثاری که از آن باقی مانده است فقط همین برج می باشد. زمان ساخت آن نیز به دوران حکومت عثمانی ها برمی گردد که توسط معماران این دوران طراحی و ساخته شده است. برج ساعت آنتالیا در اوایل قرن دوم پیش از میلاد به عنوان سازه ای با دیواره های بلند و بزرگ از جنس سنگ های سخت و نفوذ ناپذیر برای حفاظت از شهر شگفت انگیز آنتالیا بنا شده بود،این اثر تاریخی با شکوه در ۲ طبقه با اشکال هندسی مربعی شکل برای طبقه اول و شکل دایره ای برای طبقه دوم با سبک معماری بی نظیر و خاص عثمانی به صورت چیدمان قطعه قطعه ساخته شده است که در گذشته از آن به عنوان مقبره بزرگان و یا فانوس دریایی استفاده می شده و همچنین از ویژگی های ظاهری این برج که می تواند هر بیننده ای را مجذوب خود کند می توان به ساعت زیبای دایره ای شکل در بالاترین قسمت برج،سنگ نوشته های باستانی و تاریخی ، پرچم ترکیه و ترکیب سنت و مدرنیته در اطراف این برج خارق العاده و منحصر به فرد اشاره کرد. 

بسیار ممنون که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید و امیدواریم توانسته باشیم ازلاعات خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دیگر جاذبه های گردشگری در آنتالیا پیشنهاد می کنیم مقاله منطقه بلک آنتالیا را نیز مطالعه کنید.

برج ساعت آنتالیا

تلگرام-شرکت