برج گالاتا استانبول

به این مقاله امتیاز دهید

برج گالاتا استانبول و معرفی آن

شهر سرزنده استانبول برای بسیاری از آدمها پر از خاطره است. در استانبول می توانید به مکان های فوق العاده ای برسید،مکان هایی که از دوران قدیم به جا مانده و محبوبیت دارد. یکی از این بناهای قدیمی برج گالاتا استانبول است که با نام گالاتا کوله سی نیز معروف است. رستورانی در بالای برج گالاتا در استانبول وجود دارد که می توانید بر فراز برج غذایی بخورد و مناظر اطراف را هم بنگرید. برج گالاتای به عنوان یک سمبل برای استانبول به حساب می آید. بنایی که با بالا رفتن از آن می توانید به تماشای شهر استانبول و جزیره زیبای پاریم آدا بنشینید. حوالی غروب رفتن به این برج را انتخاب کنید، چشم انداز  غروب خورشید و تنگه بسفر روبرویتان حس و حال بسیار لذت بخشی است. اگر به بالای آن رفتید دورتادور آن را بچرخید و با گرفتن عکس های یادگاری از آن بالا خاطره تان را برای همیشه زنده نگه دارید. نکته جالب دیگر برج گالاتا استانبول نام آن است که تداعی کننده نام تیم فوتبال معروف ترکیه، گالاتاسرای است. علاوه بر این لازم است بدانید که برج گالاتا در استانبول تا سال ۱۷۴۹ به عنوان بلندترین ساختمان استانبول مشهور بوده است.

موقعیت برج گالاتا استانبول

مختصری از تاریخ برج گالاتا

تاریخ ساخت برج گالاتا استانبول بازمی گردد به چیزی حدود هفتصد سال پیش یعنی سال ۱۳۸۴ میلادی بر می گردد. در آن زمان این برج با نام مسیح در دوران بیزانس، امپراطوری رم شرقی ساخته شد. برج مسیح و یا همان برج گالاتا استانبول امروزی با ارتفاع ۶۷ متر برای سال ها بلندترین برج استانبول شناخته می شد. در سال ۱۴۶۱ جنوئزها با دستور امپراطور دوم و به نام او برجی دیگر در کنار برج اول ساختند. بعدها منجم تقی الدین با هدف رصد خانه از آن برج استفاده کرد، اما در سال ۱۵۷۹ این رصد خانه بسته شد. هدف از ساخت برج گالاتای نظارت بر حمل و نقل کشتی ها و شناسایی کشتی های دشمنان بود. سال ها بعد برج گالاتای به عنوان زندان و دیده بانی شناخته می شد. برج گالاتا استانبول با ۹ طبقه دارای وزنی حدود ده هزار تن است. در طول سال ها ابن برج شاهد داستان های زیادی از تاریخ استانبول بوده است. برج گالاتا استانبول در قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی برای دو بار با آتش سوزی بزرگی مواجه شد. بادها و طوفان شدید به سقف برج آسیب رساند و سال ها بعد سقفی مخروطی شکل برای آن در نظر گرفته شد.

برج-گالاتا-استانبول

مرمت و بازسازی برج گالاتا در استانبول

بلایای طبیعی ناگوار سبب شد تا این برج دچار آسیب های متعددی بشود. بیشتری میزان صدمه در سال ۱۵۰۹ میلادی به برج گالاتا استانبول وارد شد. معماری به نام هیرتین (Hayrettin) کار مرمت برج را بر عهده گرفت و به خوبی هم از پس این کار برآمد. این معمار از مشهورترین سازندگان استانبول و حتا سراسر ترکیه در قرن شانزدهم میلادی بود. در زمان های دور از این بنا به عنوان یک زندان مخفی نام می بردند. پس از این ویرانی عظیم برج گالاتا استانبول دیگر به عنوان زندان به کار نرفت. پس از بازسازی مجدد این بنا مجددا مورد بازسازی قرار گرفت و این بار یک اتاق کوچک چوبی هم به آن اضافه گردید. این برج بارهای دیگر هم دچار آتش سوزی شد ولی مجددا مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت. مرمت تا بازسازی انتهایی آسیب‌های طوفان تا سال ۱۹۶۰ میلادی انجام شد. آخرین مرمت در سال ۱۹۶۰ میلادی انجام شد. دلیل مرمت تغییر کاربری برج و ساخت رستوران در این بنا بود. در تور استانبول حتما به برج گالاتا استانبول سر بزنید.

نمایی-از-برج-گالاتا-استانبول

دسترسی به برج گالاتا در استانبول

برج گالاتا استانبول در محله بی اوغلو استانبول قرار گرفته است. محله ای که با کافه های خیابانی به یکی از مناطق جذاب توریستی در استانبول مبدل شده است. برج گالاتا، میدان تکسیم (تقسیم) و خیابان استقلال همگی در این منطقه قرار گرفته اند. همچنین برای دسترسی به این برج می توانید از مترو و تراموا استفاده کنید. برج گالاتا در سال ۵۰۰ پس از میلاد ساخته شده است. یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری در شهر استانبول به شمار می آید. در گذشته های دور از برج گالاتا به عنوان برج مراقبت استفاده می شده است.

بسیار ممون که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید و امیدواریم توانسته باشیم بهترین اطلاعات را در اختیارتان قرار داده باشیم همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جاذبه های استانبول مقاله مسجد اورتاکوی استانبول را نیز مطالعه کنید.

برج گالاتا استانبول

تلگرام-شرکت