جنگل بلگراد استانبول

به این مقاله امتیاز دهید

جنگل بلگراد استانبول در ۱۵ کیلومتری شمال غربی استانبول واقع شده است

با توجه به طبیعت بکر و حیات وحش جذابی که دارد توانسته مسافران زیادی را که به طبیعت گردی علاقمند هستند را به سمت خود جذب کند، این جنگل برای کسانی که می خواهند که از گرمای شهر خودشان فرار کنند پناهگاه مناسبی به خصوص در فصل های گرم سال می باشد. در دوران امپراطوری عثمانی مساحت این جنگل حدود ۱۳ هزار هکتار بود، اگرچه مساحت جنگل بلگراد استانبول به ۵۴۴۲ هکتار کاهش یافته اما هنوز هم کسانی را که برای اولین ‌بار به جنگل بلگراد می‌آیند، با دیدن جنگل وسیع و درختان بلند و باستانی شگفت‌ زده می‌کند. در زمان حکومت سلطان سلیمان، جنگل بلگراد در استانبول دارای موقعیت استراتژیکی بسیار مهمی بوده چرا که منبع اصلی تامین آب شهر به شمار می رفته است. امروزه بازدیدکنندگان قبل از رسیدن به این جنگل، زمانی که قنات‌های تاریخی را می‌بینند که در گذشته آب را به بخش‌های مختلف شهر می‌رساند، از عملکرد آن در گذشته آگاه می‌شوند. در تور استانبول شما می توانید از جنگل بلگراد استانبول لذت ببرید.

موقعیت جنگل بلگراد استانبول

جنگل بلگراد استانبول یک منبع آبرسانی

شاید برایتان سوال پیش بیاید که چگونه جنگل بلگراد استانبول منبع اصلی آب رسانی در شهر به شمار می رفته،برای پاسخ باید بگوییم که آب از چشمه ها و رودخانه های متعددی که در جنگل بلگراد در استانبول وجود داشته نیز به داخل شهر با استفاده از کانال هایی که به سطح شهر کشیده شده بوده نیز انتقال می یافته و دسترسی مردم به آب را راحت می ساخته است، با گذشت زمان و افزایش تقاضا، سدی در این جنگل بنا شد و امروزه در استانبول ۷ سد خمیده وجود دارد؛ با این حال طولی نمی‌گذرد که این سدها هم پاسخ ‌گوی جمعیت این شهر نخواهد بود چون جمعیت استانبول به سرعت در حال رشد است. شرایط حفاظت شده ی جنگل از قرن ۱۶ نیز اعمال شد و تا قرن ۲۰ نیز ادامه داشته است،تقریبا می توان گفت که چنین اتفاقی در طول تاریخ ترکیه بی نظیر است. درختان بلوط بیشترین تعداد درختان جنگل بلگراد استانبول برگ‌ ریز را تشکیل می‌دهد. بعد از آن، درختان توس شرقی، ممرز و شاه‌بلوط آناتولی عمده پوشش گیاهی جنگل بلگراد محسوب می‌شوند. به علاوه در این جنگل بیش از ۷۱ گونه‌ی پرنده و ۱۸ نوع پستاندار زندگی می‌کنند.

نمایی-از-جنگل-بلگراد-استانبول

زمان بازدید از بلگراد

به منظور بازدید از جنگل بلگراد استانبول بهترین زمان فصل تابستان است چرا که برای کسانی که می خواهند از گرمای شهر خودشان فرار کنند بهترین گزینه محسوب می شود. اما توجه داشته باشید که در این فصل مسافران زیادی به این منطقه سفر می کنند و اگر به دنیا سکوت و آرامش هستید باید سرما را تحمل کنید و در فصل پاییز به این جنگل سفر کنید. هنگامی که وارد جنگل بلگراد استانبول می‌شوید، نور و خنکای مطلوب از شما استقبال می‌کند و سایه‌ های درختان بلند مانع از ورود نور شدید خورشید می‌شود. جنگل بلگراد استانبول در بهار و پاییز منظره‌ای فوق‌العاده و شگفت‌انگیز پیش چشمان شما به نمایش می‌گذارد و رنگ‌های مختلف همه جا را فرا می‌گیرد، در زمستان این صحنه کاملا متفاوت است اما جنگل باز هم زیبایی خود را از دست نمی‌دهد و می‌توانید افرادی را ببینید که به این جنگل آمده‌اند و در آرامش آن قدم می‌زنند، فراموش نکنید که دوبین خوبی همراهتان ببرید تا عکس های به یاد ماندنی را از خود و طبیعت بکر این منطقه بگیرید.

جنگل-بلگراد

در جنگل‌ بلگراد چه خواهیم دید؟

اگر به پرنده‌نگری یا تماشای حیوانات هم علاقه دارید، این را بدانید که جنگل بلگراد استانبول میزبان ۷۱ نوع پرنده است و ۱۸ گونه از پستانداران هم در این جنگل‌ها زندگی می‌کنند. محل پیاده‌روی و دو برای کسانی که علاقه‌مند به ورزش در میان جنگل هستند طراحی شده است. از طرفی اگر علاقه‌مند به دوچرخه باشید می‌توانید اینجا رکاب زدن در میان درختان زیبای جنگل بلگراد استانبول را تجربه کنید.

استانبول-جنگل-بلگراد

قوانین جنگل بلگراد 

جنگل بلگراد استانبول سالهاست که از طریق دوست داران محیط زیست مورد حمایت قرار گرفته و دولت قوانینی هم برای حفظ گونه‌های مختلف پرندگان و سایر حیوانات در این جنگل تنظیم کرده است. مهمترین قانون این است که در یک محدوده حدودا ۳هزار متر مربعی شکار کردن ممنوع است. برای پارک کردن ماشین پارکینگ‌هایی در نظر گرفته شده بنابراین شما پیش از ورود به محوطه جنگلی بلگراد می‌توانید اتومبیل خود را بیرون پارک کنید، آخر هفته ها که شامل روزهای شنبه و یکشنبه است هزینه پارکینگ برای ماشین‌های سواری ۱۱ لیر است اما روزهای دیگر هفته با پرداخت ۵ لیر می‌توانید از خدمات پارکینگ استفاده کنید. اگر دوست دارید با ماشین وارد محوطه جنگل بلگراد استانبول شوید مبلغ ۲۰ لیر از شما دریافت می‌شود. بدون ماشین نیازی به پرداخت ورودی ندارید.

بسیار ممنون که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید و امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار داده باشیم همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله کاخ بیلربی استانبول را نیز مطالعه کنید.

جنگل بلگراد استانبول

تلگرام-شرکت