شهر زیرزمینی قونیه

به این مقاله امتیاز دهید

شهر زیرزمینی قونیه از خاص‌ترین و جذاب‌ترین دیدنی های کشور ترکیه به شمار می‌رود

شهر زیرزمینی قونیه در ۳۰ کیلومتری شهر کاراپینار و ۴۰ کیلومتری هتا میس قرار دارد. این شهر در قونیه یادگار گذشتگان مردمان ترک است که در سفر به قونیه نباید از بازدید آن غافل شوید. شهرهای زیرزمینی و مخفی قونیه گردشگران زیادی را از نقاط مختلف ترکیه و دنیا به سوی خود جذب می‌کند. در گذشته با توجه به جنگ‌های متعددی که در این منطقه صورت می‌گرفت،مردم شهرهایی را در زیر زمین می‌ساختند و در آن به طور موقت سکونت می‌گزیدند تا از گزند دشمن در امان باشند. شهر زیرزمینی قونیه یکی از شهرهای قدیمی است که در گذشته مسیحیان دوران بعد از بیزانس به این مکان نقل مکان می‌کردند تا خود و همراهانشان از حملات دشمن در امان باشند. در این شهر همه امکانات یک شهر از جمله انبارهای غذایی، پایگاه، کلیسا، سنگ آسیاب،انبار آب و قبرستان همگی در یک جا و کنار هم قرار گرفته بودند تا ساکنان شهر به راحتی به این امکانات دسترسی داشته باشند. در سفر به ترکیه و در تور قونیه می‌توانید در کنار بازدید از شهر زیرزمینی قونیه از دیگر دیدنی های این شهر همچون مقبره و مسجد شمس تبریزی، موزه مولوی،مجسمه یاد بود آتاتورک، مقبره صدرالدین قونوی و موزه باستان‌شناسی  بازدید کنید. همچنین جهت خرید می‌توانید به مراکز خرید قونیه بروید و از بهترین و باکیفیت‌ترین اجناسی که مورد نیازتان است خرید نمایید. اگر قصد سفر به ترکیه دارید و می‌خواهید از قونیه دیدن کنید با تور ترکیه شال و کلاه سفر همراه باشید تا بهترین‌ خاطرات را در سفر به ترکیه با ما تجربه کنید و از آن لذت ببرید. 

راهروی شهر زیرزمینی قونیه

موقعیت شهر زیرزمینی قونیه

اطلاعاتی درباره شهر زیرزمینی قونیه

این شهر زیرزمینی در ۴۰ کیلومتری هتامیش و ۳۰ کیلومتری شهر پینار قرار دارد. مواقع حمله و یا خطر، مردم به حالت موقت به شهرهای زیرزمینی پناه می‌برند تا بتوانند زندگی خود را نجات دهند. در این شهرهای زیرزمینی پایگاه،‌ انبارهای غذایی،‌ محل عبادت (کلیسا)،‌ سنگ آسیاب، انبار آب و قبرستان وجود دارد. مسیحی‌هایی که در این منطقه زندگی کرده‌اند، در دوران بعد از بیزانس‌،بعد از قرن ۷ مسیحیت به این شهرهای زیرزمینی نقل مکان کرده‌اند. گودال‌ها مانند غارهای زیرزمینی در  اثر آبی که ناگهان قسمت بالایی آن نشست پیدا می‌کند روی زمین گودال‌هایی ایجاد می‌کنند که عمق آن‌ها از چند متر تا چند هزار متر متفاوت است. بعضی از آن‌ها به شکل استوانه و یا شبیه استوانه است. بعضی‌ از آن‌ها به قسمت انتهایی غارهایی وصل است و تا قسمت بسیار عمیق غارها ادامه دارد. در انتهای بعضی از گودال‌ها آب و در انتهای بعضی دیگر دی ‌اکسید کربن و گازهای با گوگرد وجود دارد. شهر زیرزمینی قونیه را می‌توان به عنوان یکی از خاص‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری قونیه در نظر گرفت که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست! در گذشته با توجه به جنگ‌های متعددی که در این منطقه وجود داشت، مردم شهرهایی را در زیر زمین بنا می‌کرده‌اند تا از حملات متعدد مصون باشند. در این شهرها می‌توانید تمام امکانات یک شهر واقعی مانند کلیسا، آب‌انبار، انبار مواد غذایی و حتی قبرستان را مشاهده کنید.

نمایی از شهر زیرزمینی قونیه

بسیار ممنون که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید و امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار داده باشیم همچنین می توانید برای دیدن دیگر دیدنی های قونیه می توانید مقاله موزه و کتابخانه عزت کوین اوغلو را مطالعه کنید.

تماس با ما1

تلگرام-شرکت