شهر چشمه ترکیه

به این مقاله امتیاز دهید

شهر چشمه ترکیه (Çeşme) شهری که در غربی ترین نقطه ترکیه و ۷۲ کیلومتری استان ازمیر واقع شده‌ است.

شهر چشمه نیز یکی از جاهای دیدنی ازمیر بوده که همه ساله مخصوصا به خاطر سواحل زیبا و دیدنی اش گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. چشمه یکی از شهرهای ساحلی معروف ترکیه در کرانه دریای اژه است. چشمه ترکیه در واقع یکی از شهرهای توریستی این کشور به شمار می رود و به دلیل سواحل شنی، آفتاب گرم و آب های شفابخشی که دارد بسیار در بین مسافران معروف شده است. همچنین جالب است بدانید که شهر چشمه ترکیه فاصله بسیار نزدیکی با جزیره یونانی چیوس یا خیوس (Chios) دارد. چشمه یک قلعه زیبا را در خود جای داده است که نمایانگر تاریخ درخشنده آن است. قلعه شهر چشمه ترکیه از شاخص ترین جاذبه های گردشگری چشمه محسوب می شود و به همین دلیل است که توریست های زیادی از ازمیر و جزیره چیوس در قالب یک تور یک روزه به چشمه سفر می کنند تا این بنای تاریخی را از نزدیک ببینند. جالب است بدانید که دریانوردان و کشتی‌ رانان، شهر چشمه ترکیه را بندر کوچکی در ترکیه می‌نامند. در تور چشمه حتما در این شهر زیبا به گشت و تفریح مشغول شوید و لذت ببرید.

ساحل-شهر-چشمه-ترکیه

موقعیت شهر چشمه ترکیه

جاذبه های تاریخی شهر چشمه

در کنار تمام جاذبه های تفریحی که در شهر چشمه ترکیه وجود دارد، بناهای تاریخی بسیار جذابی هم در این شهر ترکیه ای وجود دارند که پیشنهاد می کنیم حتما از آن ها بازدید کنید. شهری باستانی به نام ION که در ۱۶ کیلومتری شمال شهر چشمه قرار دارد یکی از آن مواردی تاریخی است که می توانید از آن دیدن کنید. دیگر شهر تاریخی که در شرق شهر چشمه قرار دارد Erythral نام دارد که قدمت آن به هزار سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد. شهر کهن Erythral در یکی از روستاهای چشمه در کشور ترکیه به نام “ایلدیری” کشف شده بود از منابع تاریخی باستانی شهر می ‌توان به قلعه چشمه که از زمان عثمانی به جا مانده است (سال ۱۵۰۸)، چشمه ‌های فراوان، کاروان‌ سراها و معماری ‌های شهری باستانی اشاره کرد. مجسمه های کوچکی که در یکی از تپه های وسط شهر در حفاری های اکروپل پیدا شده اند نیز اشاره کرد. این مجسمه ها زمانی به عبادتگاه Athena pallas نیز شهرت داشته اند. یکی از مهم‌ ترین آثار به دست آمده از این حفاری‌ ها، در موزه باستان شناسی ازمیر نگهداری می ‌شود و مربوط به مجسمه زنی است که متعلق به دوره Arkaik می‌ باشد.

شنا-و-موج-سواری-در-شهر-چشمه-ترکیه

جشنواره موسیقی چشمه

بهترین زمان سفر به شهر چشمه تابستان است. همه ساله در ماه جولای جشنواره موسیقی بین المللی در شهر چشمه ترکیه برگزار می شود که از پرطرفدارترین جشنواره ها میان مردم به شمار می رود. همچنین در این ماه اغلب بازیگران ترکیه و خوانندگان معروف این کشور مثل تارکان،ابرو گوندش، حلیل سزایی، آراس بولوت اینملی، کنان ایمیرزالی اوغلو، کیوانچ تاتلیتوغ و … به سمت چشمه در ترکیه می آیند و شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید هم به تفریح و سرگرم شدن در چشمه ها مشغول شوید و هم بازیگران مشهور ترکیه ای را مشاهده کنید.

پارک آبی چشمه 

پارک آب شهر چشمه ترکیه (Oasis waterpark) نام دارد. پارک آبی با استخرهای مختلف، رستوران و وسایل بازی هیجان انگیزی است که مسافران را حسابی سرگرم خواهد کرد. این پارک یکی از بهترین گزینه ها برای تفریح محسوب می شوند.

موج ‌سواری چشمه ترکیه

برای تفریح و سرگرمی هم در شهر چشمه به غیر از گشت و گذار در طبیعت آن و همچنین چشمه های متعددی آن می توانید به موج سواری هم مشغول شوید. بادهای شهر چشمه در ترکیه تمامی ندارند و این موضوع برای موج سواری گزینه بسیار مناسبی می باشد. برای موج سواری به سمت منطقه آلاچاتی بروید و اگر هم بلد نیستید اصلا نگران نباشید چرا که چندین مدرسه موج سواری در آلاچاتی افتتاح گردیده تا علاقمندان به این ورزش آبی آموزش های لازم را برای این تفریح مهیج ببینند.

بسیار ممنون که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید و امیدواریم از اطلاعات فوق استفاده کرده باشید همچنین بار کسب اطلاعات بیشتر درباره دیدنی های چشمه می توانید مقاله جزیره خیوس را نیز مطالعه کنید. 

تماس با ما1

تلگرام-شرکت