غار نیمارا مارماریس

به این مقاله امتیاز دهید

غار نیمارا مارماریس در نزدیکی مارماریس در جزیره ای خوش منظر و دیدنی به نام “هون” واقع شده و مکانی رازآلود می باشد.

این غار دارای ارتفاع ۳ الی ۵ متری بوده و عرض آن نیز ۵ متر می باشد. گفته می شود که غار نیمارا مارماریس در گذشته های دور مکانی برای عبادت به شمار می رفت. شهرداری مارماریس در سال ۲۰۰۷ بررسی هایی را بر روی این مکان مرموز انجام داده که نتایج این کاوش ها خبر از آن می دهد که در حدود ۱۲ هزار سال پیش انسان در این غار حضور داشته است. مسیر رسیدن به غار نیمارا دارای پله هایی بسیار زیبا می باشد که عبور از آن ها گردشگران تور مارماریس را به وجد می آورد. در اطراف این غار، فضای سبز زیبایی وجود دارد که زیبایی های آن را دوچندان کرده و جلوه خاصی به آن بخشیده است. بازدید از این غار و مناظر دیدنی اطراف آن خاطره ای به یادماندنی را از تور مارماریس برای شما به ثبت می رساند. فضای داخلی غار نیمارا مارماریس کمی تاریک بوده و برای این که بتوانید بخش های مختلف آن را تماشا کنید، بهتر است که به هنگام روشنایی روز به این منطقه بروید. شهرداری مارماریس برای حفاظت از فضای داخلی غار نیمارا مارماریس، از موادی به کار برده است که برای بازدیدکنندگان کاملا قابل مشاهده می باشد. شما گردشگران تور ترکیه می توانید بعد از بازدید از غار نیمارا مارماریس به گشت و گذار در جزیره هون بپردازید و از زیبایی های بی شماری که در آن وجود دارد لذت ببرید. 

نمایی-از-غار-نیمارا-مارماریس

موقعیت غار نیمارا مارماریس

تاریخچه غار

تا قرن پنجم قبل از میلاد که این مکان به یک پرستشگاه برجسته تبدیل شده بود هیچ گونه تغییر دیگری در غار صورت نگرفت و عبادت تقریباً در نزدیکی صخره اصلی صورت میگرفت. این سنگ اصلی توسط محرابهای سنگی به شکل نیم دایره ای که در حدود ۳۰ سانتی متر از سطح زمین فاصله دارد محاصره شده است. دستورات دینی به مادر الهه لتو بر روی این سنگهای مرتفع قرار داده شده است. این پیشنهادات به شکل مجسمه های الهه مادر و مهره های شیشه ای ،تراسکوات، ساخته شده است. غار نیمارا مارماریس همچنین در زمان روم مورد استفاده قرار گرفت و اولین بار در سال ۱۹۹۹ به منطقه ای محافظت شده تبدیل شد. دو مجسمه زن که از شن ساخته شده اند در سال ۱۹۹۸ دراین غار یافت شده اند. طبق نوشته های مورخ یونان باستان هرودوت ، حضور انسان در غار (و همچنین شهر قدیمی فسکوس ، که امروزه به نام مارماریس نامیده می شود ) به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد باز می گردد، با این حال ، به دلیل نجات غار تحقیقاتی توسط شهرداری مارماریس با مشارکت فرمانداری موزه مارماریس در سال ۲۰۰۷ انجام شده است. نتیجه این جست وجو ها درانتهای یک شکاف درغار،یک ابزار استخوانی که متعلق به فرهنگ دوره پالئولیتیک فوقانی اروپای شرقی بودپیدا شد. برای گسترش گردش گری راه پیاده روی به غار نیمارا مارماریس،در ۱۸ مه ۲۰۰۸ برای بازدید کنندگان تور مارماریس باز شد.

نیمارا-مارماریس

حال و هوای غار نیمارا مارماریس

یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری جزیره جنت مارماریس، غاری به نام غار نیمارا مارماریس است. این غار در مرتفع ترین نقطه جزیره واقع شده است و شما برای رسیدن به آن باید از مسیرهای پر از درخت جزیره عبور کنید و در نهایت از یک مسیر صخره ای نیز بگذرید تا بالاخره غار نیمارا مارماریس را در مقابل دیدگانتان ببینید. در مسیر این غار، پلکان متعددی از دل صخره ها حجاری شده اند تا عبور از آن هابرای شما راحت تر شود. نکته ای که بازدید از غار نیمارا مارماریس را جالب می کند، این است که نشانه هایی از زندگی انسان در آن یافت شده که قدمتشان به ۱۲،۰۰۰ سال قبل بر می گردد! بر اساس تحقیقاتی که در زمینه غار نیمارا مارماریس انجام شده، مشخص شده که احتمالا این غار یک مکان مذهبی بوده است و مختص به عبادت الهه ای به نام لتو بوده است. بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده، می توانیم بگوییم که اولین انسان هایی که در کل استان موگلا اقامت کردند، در اطراف همین غار زندگی می کرده اند.

شما مسافران گرامی می توانید برا خرید تور مارماریس خود در فصول مختلف سال در ماه های مختلف اقدام به خرید کنید،همچنین بسیار ممنون که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید و اگر به دنبال دیگر جاذبه های مارماریس هستید می توانید مقاله مراکز خرید مارماریس را نیز مطالعه کنید.

غار-نیمارا-مارماریس

تلگرام-شرکت