قلعه و موزه مارماریس

به این مقاله امتیاز دهید

قلعه و موزه مارماریس از دیدنی ترین های شهر مارماریس است که همه روزه گردشگران زیادی  به آن مراجعه می کنند.

اگر به مارماریس، شهر زیبایی های طبیعی و تاریخی ترکیه سفر کردید، حتما به قلعه و موزه مارماریس هم بروید. شهر بندری مارماریس که در جنوب غربی کشور ترکیه قرار گرفته است،مکان مناسبی برای آشنایی با فرهنگ، تاریخ، هنر و طبیعت این کشور به حساب می آید. شما می توانید در میان آثار تاریخی این شهر، ابنیه زیبا و قدیمی را مشاهده کنید که شبیه به آن در کمتر جایی از جهان به چشم می خورد. برای مثال، قلعه و موزه مارماریس به عنوان یکی از کهن ترین جاذبه های شهر شناخته می شود که قدمت آن به ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح برمی گردد. در تور مارماریس حتما به قلعه و موزه مارماریس که بنایی تاریخی و زیبا است سر بزنید و از آن لذت ببرید

موقعیت قلعه و موزه مارماریس

تاریخچه قلعه مارماریس

دیوارهای این قلعه، ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح به منظور محافظت از شهر ساخته شد و بعدها گسترش یافت، ساخت این قلعه اولین بار توسط ایونی ها انجام شد و در زمان “اسکندر کبیر” مرمت هایی بر روی آن انجام شد. مجددا در سال ۱۵۲۲ میلادی توسط “شاه سلطان سلیمان عثمانی” بازسازی شد. تعمیرات و توسعه هایی که بر روی دیوارهای قدیمی این بنا انجام شد،چهره ای تازه و گسترده به آن بخشید، سلطان سلیمان درست در زمانی که در حال تدارک حکومت بر رودس بود، تصمیم گرفت تا با توسعه قلعه مارماریس شرایط مطلوبی را مهیا سازد با دستور شاه سلطان سلیمان، از قلعه مارماریس به عنوان پایگاه نظامی استفاده می شد. هم زمان با مرمت و توسعه  این قلعه، به دستور مادر سلطان سلیمان که “عایشه حفضه سلطان” نام داشت، کاروانسرای کوچکی هم بنا شد. پس از جنگ جهانی اول، قلعه و موزه مارماریس دستخوش اتفاقات ناخوشایندی شد با حمله توپ های ناوگان فرانسه، آسیب های جدی به این قلعه وارد شد که بعد ها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. ۱۸ خانه، چشمه و آب انبار موجود در محوطه این قلعه، موجب شد تا از این بنای ارزشمند تا دهه ۱۹۷۰ میلادی به عنوان یک اقامتگاه برای بومیان استفاده شود.

نمایی-از-قلعه-و-موزه-مارماریس

موزه قلعه مارماریس

اگر چه قلعه و موزه مارماریس پس از آسیب های جدی که پس از جنگ جهانی اول به آن وارد شد، مجدد مورد بازسازی قرار گرفت و از آن به عنوان محلی برای اقامت استفاده می شد؛ اما در سال های ۱۹۸۰ الی ۱۹۹۰ میلادی اقدامات جدی تری بر روی آن انجام شد و در سال ۱۹۸۳ میلادی به عنوان یک اثر ارزشمند تاریخی به ثبت رسید. پس از مرمت و بازسازی، وزارت فرهنگ این بنای تاریخی را به موزه تبدیل کرد.این موزه دارای هفت منطقه سرپوشیده است. دو تا از آنها به عنوان یک سالن باستان شناسی  مانند ( آمفورهای متعلق به دوره هلنیستی ، رومی و بیزانس ) برگزار می شوند و یکی از آنها به عنوان سالن مردم نگاری مانند ( فرش ، مبلمان ، قطعات آشپزخانه مسی ، سلاح و زیور آلات متعلق به دوران عثمانی ) در نظر گرفته شده است واز مناطق باقیمانده به عنوان گالری های هنری و انبار استفاده می شود.

موزه-مارماریس

ساعات کار قلعه

هر روز بین ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۹:۳۰ قلعه و موزه مارماریس باز است (۱۷:۳۰ در فصل زمستان ، ۳۱ اکتبر – ۰۱ آوریل)

بسیار ممنون که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید و امیدواریم اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار داده باشیم همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مارماریس مقاله ساحل کیزکومو و اورهانیه مارماریس را نیز مطالعه کنید.

قلعه-و-موزه-مارماریس

تلگرام-شرکت