منطقه سیده آنتالیا

به این مقاله امتیاز دهید

منطقه سیده آنتالیا امروزه به یکی از بزرگترین مناطق گردشگری در آنتالیا تبدیل شده است.

منطقه سیده آنتالیا یکی از شناخته شده ترین و زیباترین مناطق ترکیه میباشد که علاوه بر اینکه یک منطقه بندری است یک منطقه تاریخی و باستانی نیز به حساب می اید. شهر سیده یک شهرکوچک و زیبا است که در سواحل دریای مدیترانه قرار گرفته است. منطقه سیده آنتالیا در گذشته یک دهکده ماهیگیری بوده و امروز با توجه با جاذبه هایی که دارد،تبدیل به یکی از مکان های گردشگری آنتالیا شده است، در شهر سیده کافه تریا و رستوران های زیادی وجود دارد که همگی بسیار لوکس و زیبا بوده و ۲۴ ساعته در حال پذیرایی از گردشگران می باشد. این بندر زیبا امروزه بسیار معروف و مورد توجه گردشگران قرار گرفته است ویرانه های باستانی،سواحل ماسه ایی و مغازه های بیشمار و امکانات دیگر از دلایل مورد توجه قرارگرفتن گردشگران میباشد تالار تئاتر تزیین شده با ستون های زیبا و رنگی یکی از زیباترین و بزرگترین تالار ها است و مغازه ها اطراف و خیابان های پارک قرار گرفته اند که در ان جواهرات زیبا و وسایل چرمی و سوغاتی های زیبای دیگری به فروش میرسد همچنین مغازه ها و کافه ها و رستوران های زیبا که چشم انداز بسیار زیبا دریای ارام را شامل میشوند زیبایی منطقه سیده آنتالیا را چند برابر کرده است یکی از مناطق تاریخی این منطقه بازار معبد اپولو و گورستان است که در نزدیکی دریا قرار دارد.

ساحل-منطقه-سیده-آنتالیا

موقعیت منطقه سیده

درباره منطقه سیده آنتالیا

برای رفتن به منطقه سیده آنتالیا باید حدودا ۴ کیلومتر در طول جاده آنتالیا به آلانیا حرکت کنید و بعد با طی کردن مسافت ۶۸ کیلومتری، به شهر باستانی و توریستی سیده خواهید رسید. در منطقه سیده آنتالیا، بناها باستانی بسیاری به چشم می خورد که همگی در کنار یکدیگر قرا گرفته اند. با پیاده روی نسبتا طولانی در اطراف خیابان های منطقه سیده آنتالیا، ساختمان های زیبا و باستانی که متعلق به دوره های بسیار قدیمی بوده و توسط گیاهان و شن و ماسه ها احاطه شده است، نمایان خواهد شد. این بناها در دوره های زمانی مختلف، توسط مردمان این منطقه از این مهاجمان طبیعی پاکسازی می شود اما به دلیل قرار گرفتن در کنار دریای مدیترانه بازهم این بناها با انواع مختلفی از گیاهان پوشانده می شود. شن و ماسه هایی که در بندرباستانی وجود دارد، این منطقه را به یک ساحل زیبا با چشم اندازی بی نظیر تبدیل کرده است، وجود یک خیابان بسیار زیبا در کنار بندر این شهر،امکان پذیرایی از مهمانان و توریست های این منطقه را در رستوران های متعدد و کافه تریاهای لوکس فراهم می آورد. یک آمفی تئاتر رومی در منطقه سیده آنتالیا قرار دارد. در واقع این آمفی تئاتر را می توان از آثار باقیمانده رومیان دانست که بر روی یک تپه قرار گرفته است. این آمفی تئاتر در گذشته ۲۰۰۰ نفر ظرفیت داشته است. در حال حاضر اداره میراث فرهنگی ترکیه به مرمت و بازسازی این آمفی تئاتر مشغول است. سیده در لغت به معنی در خت انار می باشد. در منطقه سیده آنتالیا، مغاره های بسیاری در اطراف خیابان های پارک وجود دارد که مشغول فروش جواهرات و وسایل چرمی متنوعی هستند و گردشگران می توانند به عنوان سوغاتی یکی از این وسایل جذاب و زیبا را خریداری نمایند. حمام رومی، معبدها، کلیساها، آرامگاه بزرگ، تالار همگی از مکان های دیدنی منطقه سیده آنتالیا هستند.

جاذبه های سیده

از جاذبه های نزدیک به منطقه سیده آنتالیا میتوان بوجاک شیهلار را نام برد که دیدن آن هم خالی از لطف نیست و می توان سفر شما را به این منطقه تکمیل کند. در این منطقه بنایی به نام حمام رومی وجود دارد که تماشا این منطقه را نباید فراموش کرد که امروزه به عنوان موزه استفاده میشود و مجموعه ای از بهترین و زیباترین اثار تاریخی در یکجا جمع اوری شده است در قسمت شرق،در میان جنگل ها و درختان کاج اقامتگاهی به نام سورگون وجود دارد که در این اقامتگاه گلی به نام گل تیتریین به معنی گل لرزان قرار گرفته و سواحل ماسه ایی و دریای ابی ارام این منطقه را دیدنی کرده است و یکی از مناطق ارام است که سکوت این منطقه حس ارامش بسیار خوبی را به شما القا میکند در غرب این منطقه،یک مرکز توریستی به نام توم کوی واقع شده است و علاوه بر تماشا دریا و شنا کردن در ان یکی از مکان های بسیار مناسب برای حمام افتاب گرفتن است در این منطقه سیده نباید تماشای حمام رومی،معبد ها ،کلیسا ،تالار تئاتر و ارامگاهی بزرگ و حتی بازارهای آن را از دست داد این منطقه جز یکی از مناطق بسیار دیدنی منطقه سیده آنتالیا میباشد که ارزش دیدن را دارد در تور آنتالیا  تماشای منطقه سیده آنتالیا را از دست ندهید.

 معبد آپولو و آتنا

اولین سکونتگاه‌های سیده، ۱۰۰۰ سال قبل از میلاد ساخته شدند، اما در قرن ۶ یا ۷ قبل از میلاد بود که مهاجران یونانی در آنجا ساکن و اقدام به ساخت بندر کردند که باعث رشد تدریجی شهر شد. در دوران روم، سیده به مرکز تجاری مهمی تبدیل شد تا اینکه در قرن هفتم، بندر به گل نشست و شهر از رونق افتاد. بقایای دو معبد اصلی این شهر باستانی وقف آپولو (Apollo) و آتنا شده است و با اینکه بناهای کاملی نیستند، اما چشم‌اندازی عالی مشرف به مدیترانه دارند و عصرها به‌ویژه با روشن شدن چراغ‌ها، فضایی دل‌انگیز به وجود می‌آورند. بندر سیده محلی عالی برای یک گشت و گذار عصرگاهی است که به لطف کافه‌های متعدد در کنار خط ساحلی و نزدیک به این معابد، دیگر چیزی کم نخواهید داشت.

تئاتر-منطقه-سیده-آنتالیا

ساحل شرقی

منطقه سیده آنتالیا بیشتر از آنکه به خاطر تاریخ باستانی‌اش معروف باشد،در میان گردشگران به آفتاب و شن‌های ساحلی‌اش شناخته می‌شود. گردشگران اروپایی در طول ماه‌های تابستان روانه این شهر می‌شوند تا از سواحل متعدد آن نهایت لذت را ببرند، ساحل شرقی (East Beach)،محلی پر رفت و آمد با صندلی‌های ساحلی، رستوران‌ها، کافه‌ها و هر آن چیزی است که برای لذت بردن از یک روز آفتابی در کنار ساحل نیاز دارید. اگر می‌خواهید کمی فعالیت هم داشته باشید، ورزش‌های آبی را از دست ندهید.

بسیار ممنون که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر درباره دیگر مناطق توریستی مقاله اسکله قدیمی آنتالیا را نیز مطالعه کنید.

منطقه سیده آنتالیا

تلگرام-شرکت