منطقه کمر آنتالیا

به این مقاله امتیاز دهید

 منطقه کمر آنتالیا در خلیج آنتالیا و در نزدیکی رشته کوه توروس است.

منطقه کمر آنتالیا که از سواحل بسیار زیبا تشکیل شده است ، امروزه تبدیل به یکی از مناطق توریستی آنتالیا و ترکیه شده است و به خاطر آب و هوای گرم و خشک و مدیترانه ای در تابستان پر از توریست های خارجی و داخلی است که بیشتر آن ها اروپایی ها و ایرانی ها هستند،این منطقه به منطقه ای با سواحل زیبا و آرام شناخته شده است و اگر در هتل های این منطقه اقامت داشته باشید ، می توانید از تفرجگاه های ساحلی و ورزش های آبی استفاده و لذت ببرید ،در منطقه کمر آنتالیا ، علاوه بر سواحل زیبا و آرامش بخش می توانید از دیدن منظره کوهستان نیز لذت ببرید و تجربه ای ناب از کوه و دریا در دفتر زندگی خود ثبت کنید. منطقه کمر آنتالیا در حقیقت بهترین و توریستی ترین منطقه آنتالیا است که زیباترین سواحل را در خود جای داده ، این منطقه در غرب آنتالیا واقع شده و در سال های اخیر برای آسایش گردشگران امکانات رفاهی زیادی را تدارک دیده و گردشگران می توانند از جاذبه های گردشگری بسیار عالی در این منطقه دیدن کنند و لذت ببرند ، در این جا می توانید اقامت گاه و هتل های مختلف و لوکس ، مکان های مناسب ورزش های آبی را ببینید ، همچنین برای خلوت کردن یا میل کردن غذای خوشمزه ترکی و مدیترانه ای می توانید به کافه ها و رستوران های این منطقه بروید ،

ساحل-منطقه-کمر-آنتالیا

موقعیت منطقه کمر آنتالیا

چرا به منطقه کمر آنتالیا برویم

علاوه بر همه این ها می توانید به مراکز خرید این منطقه بروید و طبق سلیقه خودتان خریدی ایده آل انجام دهید ، در منطقه کمر آنتالیا هم می توان به اوج هیجان رسید و هم به اوج آرامش ، این دیگر بستگی به شرایط روحی و شخصیتی شما دارد که چگونه انسانی هستید ،کمر در حقیقت یکی از بهترین نقاط روی کره زمین برای سپری کردن یک تعطیلات بسیار دلچسب است ،در این جا علاوه بر ورزش های آبی م یتوانید جت اسکی کرایه کنید و به غواصی بپردازید که یکی از تفریحات اصلی این منطقه به شمار می رود. منطقه کمر آنتالیا به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده که هر کدام از این بخش ها زیبایی خاص خود را دارند و از جاذبه های گردشگری و همچنین تفریحات خوبی برخوردارند که می توانید در طول سفر از آن ها استفاده کنید و به اوج لذت سفر دست یابید ،نکته جالبی که درمورد منطقه و سواحل کمر گفتنی است ، این است که این منطقه را اتحادیه اروپا به عنوان تمیزترین و بهترین سواحل انتخاب کرده و همین یکی از دلایل هجوم گردشگران از کشورهای مختلف به این منطقه شده است. در تور آنتالیا اگر می خواهید ترکیب جنگل و کوه و دریا را در کنار هم داشته باشید منطقه کمر آنتالیا بهترین انتخاب است.

تاریخچه منطقه کمر آنتالیا

در گذشته و در زمان حکومت امپراتوری یونان و زمانی که یونانی ها به ترکیه تسلط داشتند ،نام کمر ” ایدروس یونانی ” بوده ولی دولت عثمانی بعد از گرفتن آنتالیا و ترکیه نام آن به کمر تغییر یافت و یک دیوار سنگی در سال ۱۹۱۶ تا ۱۹۱۷ میلادی دور تا دور آن ساخته شد که از سیلاب ها و جریانات کوهستانی جلوگیری می کرد و همچنین این دیوار از کمر در مقابل دشمن نیز محافظت می کرد ، دیوار محافظ کمر ۲۳ کیلومتر بوده و تا سال ۱۹۶۰ تنها راه رفتن به کمر قایق بوده است چرا که در این جا هیچ راه غیر دریایی نبوده است و این تا سال ۱۹۸۰ میلادی ادامه داشته تا این که صنعت گردشگری در ترکیه تکان بزرگی خورد و آنتالیا و کمر هم از این قضیه مستثنی نیستند و همان طور که می بینید کمر امروزه یکی از پر گردشگرترین مناطق آنتالیا است ، لازم به ذکر است ، شهر کمر قدیمی آنتالیا روی هم رفته ۸ شهر و روستا دارد.

جاذبه های گردشگری منطقه کمر آنتالیا

منطقه کمر آنتالیا در فاصله نه چندان دوری با شهر آنتالیا واقع شده است و همان طور که می دانید بسیاری از بهترین هتل های آنتالیا در همین منطقه کمر واقع شده اند. اگر شما هم تصمیمتان را برای اقامت در یکی از هتل های جذاب منطقه کمر آنتالیا گرفته اید،بهتر است که قبل از سفر به آنتالیا با جاذبه های گردشگری منطقه کمر آنتالیا نیز آشنایی پیدا کنید تا بتوانید بیشترین استفاده را از مدت زمان اقامتتان در منطقه کمر آنتالیا ببرید و با کوله بار سنگین تری از خاطرات به خانه برگردید، منطقه کمر یکی از بهترین مناطق آنتالیا برای تجربه یک تعطیلات ساحلی به تمام معنا است. گذشته از این یک سری از اماکن دیدنی آنتالیا در همین منطقه واقع شده اند.

1528889969 جاهای دیدنی منطقه کمر آنتالیا

سواحل کمر آنتالیا

سواحل کمر عالی و بی نظیر هستند، یک عالمه ساحل جذاب با شن های طلایی در منطقه کمر و اطراف آن وجود دارد که با هر سلیقه ای جور در می آیند و برای گذراندن یک تعطیلات ساحلی بی نقص هستند، توریستان می توانند با اقامت در منطقه کمر آنتالیا انواع ورزش های آبی را از پاراسیلینگ گرفته تا جت اسکی و بنانا سواری و حتی غواصی و اسنورکلینگ را تجربه کنند،به هر حال توریستان ماجراجو و دوستداران هیجان مطمئنا از اقامت در منطقه کمر آنتالیا اظهار رضایت خواهند داشت. چراکه می توانند تمام وقت در سواحل کمر مشغول تفریح و کسب تجربه های جدید باشند.

الیمپوس آنتالیا

اگر به آنتالیا سفر کردید و در منطقه کمر آنتالیا اقامت داشتید، حتما بازدید از شهر باستانی الیمپوس را در برنامه سفری خودتان قرار دهید، با بازدید از الیمپوس می توانید یک روز عالی را با ترکیبی از بازدید از ساحل، طبیعت و اماکن تاریخی سپری کنید. به هر حال حیف است که در منطقه کمر آنتالیا اقامت کنید و سری به الیمپوس نزنید.

بسیار ممنون که تا انتهای مقاله منطقه کمر با ما همراه بودید همچنین برای شناخت بیشتر درباره مناطق دیگر پیشنهاد می کنیم مقاله منطقه لارا در آنتالیا را نیز مطالعه کنید.

منطقه کمر آنتالیا

تلگرام-شرکت