موزه گل لاله استانبول

به این مقاله امتیاز دهید

موزه گل لاله استانبول در پارک امیرگان استانبول قرار دارد

موزه گل لاله استانبول میزبان دائمی جشنواره لاله های استانبول است اما در سایر نقاط شهر نیز مانند منازل افراد مشهور ترکیه ، این گلهای رنگارنگ به چشم میخورند. جشنواره گل لاله از آپریل ۲۰۰۶ آغاز شده و مردم ترکیه برای فرا رسیدن این جشنواره در سال بعد لحظه شماری می کنند. در سال ۲۰۱۶ حدود ۳۰ میلیون لاله در سراسر استانبول کاشته شد که منظره زیبایی بهمراه داشت. برخلاف تصورات رایج که تولد گل لاله را از هلند می دانند ، محل اصلی رویش گل لاله کشورهای ایران ، افغانستان و ترکیه ست و در موزه گل لاله استانبول است. این گل ریشه در فرهنگ مردم ترکیه دارد و سالها بعنوان نماد استانبول از آن استفاده می شده است.

نمایی-از-موزه-گل-لاله-استانبول

موقعیت موزه گل لاله استانبول

گل لاله در استانبول (موزه گل لاله استانبول)

 اگر بدانید که اصل و ریشه‌ گل‌های لاله کم و بیش به ترکیه باز می‌گردد،برگزاری چنین فستیوالی  نبایستی برای شما جای تعجب داشته باشد. لاله‌ها بسته به شرایط آب‌وهوایی در انتهای ماه مارس یا آغاز ماه آوریل شروع به دادن شکوفه می‌کنند. آنها برای چندین هفته شکوفه می‌کنند و در طی این مدت چشم و روح آدمی از دیدنشان غرق لذت می‌شود. تاریخ رسمی این جشنواره از ۱ تا ۳۰ آوریل است، اما شکوفه‌ها ممکن است بسته به شرایط آب‌وهوایی در اواخر ماه مارس بیرون بیایند، بنابراین اگر بر حسب اتفاق در این زمان از سال در تور استانبول باشید شانس با شما یار می‌باشد تا از زیبایی‌های بی‌نظیر موزه گل لاله استانبول همراه با جشن لاله‌ها لذت ببرید، میلیون‌ها لاله در پارک‌ها،گذرگاه‌ها، میدان‌های استانبول و اساسا در هر جایی که زمین باز موجود باشد، کاشته می‌شوند.

لاله‌ها از ترکیه منشا می‌گیرند نه از هلند!!

موزه گل لاله استانبول لاله‌ها در ابتدا به شکل وحشی در استپ‌های آسیا رشد کردند. اگرچه عموما لاله را به هلند نسبت می‌دهند، اما کشت تجاری لاله از امپراطوری عثمانی آغاز شد. سپس لاله‌ها مسیر خود را از استانبول به سمت اروپا به‌خصوص هلند پیدا کردند. پس چگونه می‌توانیم این روزها ، لاله را به هلند نسبت دهیم؟ در قرن شانزدهم لاله از امپراتوری عثمانی به هلند آورده شد و به سرعت و به طور گسترده‌ای مورد محبوبیت قرار گرفت. چارلز اکلوس نویسنده اولین اثر بزرگ در ارتباط با لاله‌ها (۱۵۹۲)، عمدتا مسئول گسترش پیازهای گل لاله در سال‌های پایانی قرن شانزدهم است. او یک کرسی در دانشکده پزشکی دانشگاه لیدن (هلند) داشت و به پرورش یک باغ آموزشی و یک باغ خصوصی دیگر نیز پرداخت که مابین سال‌های ۱۵۹۶-۱۵۹۸، صدها پیاز گل لاله از باغ خصوصی وی به سرقت رفتند.

موزه-گل-لاله-استانبول

در پارک امیرگان از لاله‌های استانبول لذت ببرید

در طول ماه آوریل، شما می‌توانید این گل‌های بهاری با شکوه را در همه جای استانبول مشاهده کنید. ممکن است ماه آوریل به اندازه ماه می یا ژوئن خالی از باران نباشد اما معمولا دمای متوسطی ​​دارد و زمان فوق‌العاده‌ای برای بازدید از استانبول است. گل‌های لاله‌ زیادی در استانبول قدیم به‌ویژه اطراف منطقه‌ گردشگری سلطان احمد در معرض دید قرار دارند، اما شما  آنها را در سراسر شهر از جمله در امتداد ساحل بسفروس نیز مشاهده می‌کنید. در طول مدت برگزاری فستیوال لاله‌ها در استانبول علاوه بر نمایش لاله‌ها، برنامه‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری بساری نیز در محل پارک‌ها و بوستان‌ها برگزار می‌شود. از ۱۱ آوریل تا سه می، عمارت واقع در پارک امیرگان پذیرای اجراهای موسیقی،نمایشگاه‌های نقاشی‌های روی شیشه، خوشنویسی، نقاشی، شیشه‌گری، عکاسی می‌باشد. در ۱۷ آوریل، موزه گل لاله استانبول به‌طور رسمی در  Emirgan Korusu افتتاح می‌شود و از ۱۸ آوریل لغایت ۳۰ آوریل، میدان سلطان احمد با بزرگترین فرش لاله‌ جهان مفروش خواهد شد. در همین راستا، در سالن نمایشگاه Cemal Reşit Rey نمایشگاهی با تم لاله و تحت عنوان (خاک، آتش و لاله) ‘Toprak, Ateş ve Lale‘ از ۱۵ آوریل تا ۳۰ آوریل موزه گل لاله استانبول بازدید عموم قرار می‌گیرد. در نهایت جایزه بهترین عکس گل لاله در ۲۳ ماه می و در Beyaz Köşk به برنده اهدا شده و پایان بخش این مجموعه‌ سرزنده و معطر در موزه گل لاله استانبول می‌باشد.

بسیار ممنون که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید و امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار داده باشیم همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دیدنی های استانبول می توانید مقاله خیابان استقلال استانبول را نیز مطالعه کنید.

موزه گل لاله استانبول

تلگرام-شرکت