پارک ملی شبه جزیره دیلک

به این مقاله امتیاز دهید

پارک ملی شبه جزیره دیلک که در بین اهالی کوش آداسی به پارک میلی (Milli) معروف است

در ۳۲ کیلومتری جنوب کوش آداسی و در شهر کوچکی به سام گوزلکاملی قرار دارد. پارک ملی شبه جزیره دیلک با مساحت ۲۸ هزار هکتار، ۶ کیلومتر عرض و ۲۰ کیلومتر طول دارد و خیلی ها آن را زیباترین و جذاب ترین ساحل این منطقه می دانند، چه پیاده روی در مسیرهای کوهنوردی را دوست داشته باشید و چه عاشق استراحت در ساحل باشید در هر دو صورت این پارک ملی قطعه ای کوچک از بهشت است، پارک ملی دیلک با داشتن محیط تمیز، چشم اندازهای خیره کننده و سواحل بکر محلی عالی برای برپایی پیکنیک است، امکانات این منطقه شامل آلاچیق، میز،صندلی، دوش و … است و حتی اگر قصدی برای پیکنیک هم نداشته باشید می توانید سری به کافه هایش بزنید. پارک ملی شبه جزیره دیلک در زمینی کوهستانی قرار دارد که با دره های ژرف به بخش هایی تقسیم شده و شامل سواحل ماسه ای، دره ها و جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی است.

شبه-جزیره-دلیک

موقعیت پارک ملی شبه جزیره دلیک

جاذبه ها و تفریحات پارک ملی شبه جزیره دیلک

طبیعت گردی

پارک ملی شبه جزیره دیلک در داخل جنگل ها، مسیرهای کوهنوردی و پیاده روی زیادی دارد،البته برای حفاظت از محیط طبیعی هیچ امکانات شبانه ای در داخل پارک وجود ندارد. شاید از اینکه مدت ها در ساحل های ماسه ای بنشینید و به دریا زل بزنید خسته شده اید در این صورت پارک ملی شبه جزیره دیلک پر از مسیرهای طبیعت گردی است که شما را از شلوغی های ساحل به میان طبیعت بکر و آرامش بخش می برد.

دلتای بزرگ مندرس 

دلتای مندرس با مساحت ۱۶٫۶۱۳ در جنوب کوش آداسی قرار دارد و یکی از مهمترین زیستگاه های پرندگان مهاجر در دریایی اژه است، این دلتا از میان چشم اندازهای جذابی می گذرد و ماهی های زیادی دارد.

شنا و ماهی گیری 

پارک ملی شبه جزیره دیلک گزینه های زیادی برای گردشگران دارد؛ می توانید در سواحل آرام شنا کنید و یا در میان درختان شاه بلوط جنگل ها قم بزنید. نظرتان با دوچرخه سواری در میان درختان کاج و یا صخره نوردی و ماهی گیری چیست؟

پارک-ملی-شبه-جزیره-دلیک

قایق سواری

می توانید برای رسیدن به آب های کریستالی و زلال پارک ملی شبه جزیره دیلک از شهرهای کوش آداسی و یا کوزلکاملی سوار بر قایق شوید، این شبه جزیره در نزدیکی جزیره یونانی ساموس قرار دارد و در مسیر خلیج های جذاب و البته جانوران دریایی نظرتان را جلب می کنند حتی اگر به اندازه ی کافی خوش شانس باشید دیدن دولفین های دوست داشتنی اصلا اتفاق دور از انتظاری نیست.

سایت باستان شناسی

درسته که پارک ملی شبه جزیره دیلک جاذبه های طبیعی است ولی در اینجا یک سایت باستان شناسی هست که متعلق به زمانی ست که به این شبه جزیره میکاله می گفتند.

پوشش گیاهی پارک ملی شبه جزیره دیلک

تنوع پوشش گیاهی این شبه جزیره هم درست مثل حیات وحش آن است. کوه دیلک (۱۲۳۷ متر) تغییرات دمایی زیادی را بین بخش های شمالی و جنوبی شبه جزیره به وجود آورده و این یعنی اینجا زیستگاه گیاهانی متعلق به ۴ ناحیه ی مختلف است. به غیر از گونه های گیاهی مخصوص ناحیه ی اژه، در اینجا گیاهان دیگری از ناحیه ی مدیترانه،مرمر و دریای سیاه هم پیدا می شود. اینجا زیستگاه تعدادی از گونه های مدیترانه ای نادر هست که دیدن آن ها خیلی جذاب است.

سواحل جنوبی جزیره دیلک

سواحل جنوبی پارک ملی شبه جزیره دیلک یکی دیگر از جاذبه های توریستی کوش آداسی است. واقعا این سواحل با تالابها و دلتاهای خود دنیایی دیگر هستند و در آنها فلامینگوها و ۲۰۸ گونه پرنده دیگر در زمانهای مختلف سال دیده میشوند، از میان این گونههای متنوع پرندهها،تنها ۷۶ گونه در این منطقه جفت گیری و تولید مثل میکنند. حتما در تور کوش آداسی به پارک ملی شبه جزیره دیلک سر بزنید و از آن لذت ببرید.

پارک ملی شبه جزیره دیلک

تلگرام-شرکت