کلیسای سنت نیکلاس

به این مقاله امتیاز دهید

کلیسای سنت نیکلاس در شهردیمره  Demre که ابتدا در سال ۳۴۳ میلادی ساخته شده است

یکی از مهمترین اماکن زیارتی مسیحیان ترکیه است. کلیسای سنت نیکلاس آنتالیا توسط کنستانتین IX احداث شد. نقاشی های دیواری و معرق خیره کننده مربوط به دوران بیزانس شناخته شده است. سارکوفاگ سنت نیکلاس “بابا نوئل” را در خود جای داده است. یک انتخاب محبوب در تور آنتالیا توقف در کلیسای سنت نیکلاس می باشد.

موقعیت کلیسای سنت نیکولاس

دیدنی های اطراف کلیسا

مقبره های باستانی سنگی Lycian از Myra، شهر باستانی میرا آنتالیا  و  جزیره کِکووا آنتالیا KEKOVA ISLAND است. جایی که بقایای غرق شده یک شهر باستانی را می توان از کف شیشه ای یک قایق مشاهده کرد. قدیس قرن چهارم به خاطر هدیه دادن و کمک به فقیران ، افسانه ای از بابا نوئل را رقم زد. در تور آنتالیا حتما به کلیسای سنت نیکلاس سر بزنید

سنت-نیکولاس

چرا لقب سنت نیکلاس بابا نوئل بود

در زمان عمرش(قرن۴ام) از کودکان، دریانوردان و ملوانان دریایی اژه پشتیبانی میکرد. به او نام بابانوئل دادند که نماد کریسمس و سال نو میلادی شده است.

دسترسی و آدرس سنت نیکلاس آنتالیا

کلیسای سنت نیکلاس در Demre در ۹۰ مایل (۱۴۵ کیلومتری) جنوب غربی آنتالیا واقع شده است درایو حدود ۲.۵ ساعت رانندگی، اتوبوس های عمومی از آنتالیا به دمیر حرکت می کنند ، از آنجا امکان پیاده روی به کلیسای سنت نیکلاس وجود دارد.

کلیسای-سنت-نیکولاس

 زمان سفر و تاریخ کلیسا سنت نیکلاس

می توانید در فصل (ژوئیه و آگوست)جوی ترین زمان سال برای بازدیدکه روز سنت نیکلاس،۶ دسامبر است از این مکان بازدید کنید. برای مدت طولانی اعتقاد بر این بود که (جسد سنت نیکلاس) توسط بازرگانان ایتالیایی دزدیده شده اند. که در سال ۱۰۸۷ سارکوفاگ را شکستند و گفته می شود که استخوان ها را به ایتالیا برده اند. ۲۰۱۷ باستان شناسان ترکیه حفره ای را در زیر کلیسای سنت نیکلاس کشف کردند که تصور می شود حاوی مقبره سنت نیکلاس و استخوانهای وی است. سایر یادگارهای سنت نیکلاس در موزه باستان شناسی آنتالیا در معرض نمایش هستند. در سال های اخیر کلیسا در منطقه Demre در آنتالیا در نزدیکی محل تولد وی ، مرمت شده و بازدید کنندگان زیادی را به خود جلب می کند. Demre در خرابه های Myra ساخته شده است. شهری که سنت نیکلاس که توسط بسیاری از فرقه های مسیحیت مورد احترام است ، ساخته شده است. 

نمای-داخلی-کلیسا

روایت کلیسای سنت نیکلاس 

اسقف اعظم ارتدوکس شرق در قرن چهارم در آن دفن شده است. از او بعد از مرگش به عنوان قدیس حامی ملوانان و دریانوردان یاد می شد. به شکلی که بسیاری از زائران برای زیارت مقبره او، به کلیسای سنت نیکلاس آمدند. بعد از گذشت زمان او به خاطر کمکی که به فقرا به خصوص کودکان میکرد، معروف به بابانوئل شد. امروزه او را بابانوئل صدا می کنند که نماد کریسمس محسوب می شود. بعد از مرگ سنت نیکلاس، کلیسایی که او در آن دفن شده بود به خاطر زلزله از بین رفت اما امپراطور یوستینیان دستور بنای دوباره آن را داد. همینطور یک بار دیگر توسط حمله اعراب تخریب شد اما در قرن هشتم دوباره مورد بازسازی قرار گرفت. 

معماری این کلیسا

کف کلیسای سنت نیکلاس در آنتالیا سرتاسر از موزائیک های مرمری پوشیده شده و همینطور دیوارنگاره های فوق العاده ای دارد. این کلیسا سه راهروی جانبی دارد. آرامگاه خالی سنت نیکلاس نیز در راهروی جنوبی بین دو ستون اصلی و پشت یک صفحه مرمری قرار دارد.

بسیار ممنون که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید و امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی به شما انتقال داده باشیم همچنین برای دیدن دیگر جاذبه های گردشگری می توانید مقاله شهر ترمسوس آنتالیا را نیز مطالعه کنید.

کلیسای سنت نیکلاس

تلگرام-شرکت