آمفی تئاتر بدروم

به این مقاله امتیاز دهید

آمفی تئاتر بدروم  که به قرن چهارم تعلق دارد در سه کیلومتری بدروم قرار گرفته است.

این آمفی تئاتر باشکوه دارای ۱۳۰۰۰ نفر گنجایش بوده ، ساختار بی نظیری دارد و چشم انداز زیبایی اطراف آن را احاطه کرده است. سالن آمفی تئاتر بدروم یک شاهکار معماری است که با سبک کلاسیک یونانی ساخته شده و در زمان پادشاهی شاه ماسولوس طراحی و بنا شده است که در آن دوره تاریخی، محلی برای مبارزات گلادیاتورها بوده و بعد از آن برای نمایش های تئاتر نیز از آن استفاده می شده است که دارای ۳ بخش اصلی است. از نکات جالب این است که نام اشخاصی که در ساخت این سازه نقشی داشتند بر روی صندلی های سنگی حک شده و از آنها قدردانی شده است. قلعه سنت پیتر، ایلاند، جزیره کاراآدا و در روز حتی جزیره یونانی کوز از مناظر دیدنی هستند که از آمفی تئاتر بدروم قابل مشاهده هستند. از سال  ۱۹۷۳ این تئاتر باستانی به یک موزه در هوای آزاد تبدیل شده است که اکنون نیز در آن کنسرت، جشنواره ها و فعالیت های فرهنگی برگزار می گردد. در طی حفاری های انجام شده، سن تئاتر از بیرون آورده شده و محل های نشستن نیز ترمیم و باز سازی شده است. آمفی تئاتر بدروم در راستای بزرگراه اصلی تورگوت رئیس قرار دارد و یکی از دیدنی های بدروم و از آثار تاریخی این شهر بشمار می رود. غول های موبایل مثل اریکسون و ترکسل این آمفی تئاتر را بازسازی کرده اند. این آمفی تئاتر در وضعیت خوبی قرار گرفته است و منظره پانورامیک کل شبه جزیره از داخل آن مشهود است. این روزها از این آمفی تئاتر برای برگزاری کنسرت ها ، جشنواره ها و فعالیت های فرهنگی استفاده می شود

آمفی-تئاتر

موقعیت آمفی تئاتر بدروم

تاریخ آمفی تئاتر

یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری بدروم، آمفی تئاتر بدروم است. قدمت این بنا به قرن چهارم پیش از میلاد باز می‌گردد و بهترین اثر حفاظت شده تاریخی به جامانده از دوران یونان باستان محسوب می‌شود. در دوران باستان، بدروم با عنوانHalicarnassus of Caria  نامیده می‌شد. یکی از عجایب هفت‌گانه دنیا یعنی آرامگاه Mausolus پادشاه بزرگ یونانی نیز در بدروم قرار دارد. تا قبل از به قدرت رسیدن Mausolus این شهر، شهر کوچکی محسوب می‌شد. او پادشاهی بود که علاقه زیادی به پروژه‌های عظیم و جاه‌طلبانه داشت. او با فراست خود، مشخصات جغرافیایی و طبیعی شهر بدروم را از لحاظ اقتصادی و امنیتی قابل توجّه دانست. به همین خاطر او پایتخت خود را از Mylasa به بدروم تغییر داد. او دستور داد اطراف شهر دیوارهایی عظیم و استوار بنا شود که بقایایی از این دیوارها هنوز در بدروم باقی مانده است. برای تثبیت موقعیت این شهر به عنوان پایتخت، او دستور داد ساکنین شش شهر مجاور به این شهر مهاجرت کنند. او برای تأمین بودجه لازم برای پروژه‌های عظیم خود مالیات سنگین و بعضاً عجیب و غریبی به مردم تحمیل می‌کرد. به عنوان مثال بلندی موها تا روی شانه مجاز بود و افراد با موی بلندتر از آن باید مالیات پرداخت می‌کردند. آمفی تئاتر بدروم نیز یکی از پروژه‌های این پادشاه بود که حتّی در دنیای امروز هم شکوه و عظمت آن ستودنی است. این بنا در دامنه جنوبی کوه Goktepe درست برفراز مرکز شهر بدروم قرار دارد. آمفی تئاتر بدروم یکی از قدیمی‌ترین آمفی‌تئاترهای منطقه آسیای صغیر به شمار می‌رود. در تور بدروم ارزان قیمت حتما به ای جاذبه گردشگری بسیار زیبا وتاریخی سر بزنید.

نمایی-از-آمفی-تئاتر-بدروم

درباره تئاتر بدروم

آمفی تئاتر بدروم جزو معدود آمفی‌تئاترهایی است که از سنگ ساخته شده است. این مکان، ابهت و شکوه خاصی دارد به خصوص در زمان غروب آفتاب بسیار تماشایی است. این بنای شگفت انگیز ظرفیت بیش ۱۰۰۰۰ نفر را دارد. تمامی خصوصیات آمفی‌تئاتر‌های متعلق به دوران امپراطوری روم باستان در این بنا دیده می‌شود. پس از حفاری‌های باستان‌شناسی در سال ۱۹۷۳ این منطقه به عنوان یک موزه زنده مورد بهره‌برداری قرار گرفت. یک تیم از باستان شناسان ترکی وظیفه حفاری و بازسازی این بنا را بر عهده داشتند. ساختار آمفی تئاتر بدروم از سه بخش اصلی جایگاه تماشاگران، جایگاه نوازندگان و صحنه نمایش تشکیل شده است. البته تنها بخش کوچکی از آمفی تئاتر بدروم تاکنون سالم باقی مانده است. در حقیقت صحنه نمایش آمفی تئاتر بدروم در طول سالیان متمادی در زیر خاک مدفون شده بود. باستان‌شناسان با انجام حفاری‌های دقیق و طولانی موفق شدند صحنه نمایش را نمایان کنند. برای تجهیز این مکان به عنوان موزه  جایگاه تماشاگران این آمفی‌تئاتر نیز بازسازی شده است. بر فراز آمفی تئاتر بدروم بر بالای تپه‌ها، چندین مقبره سنگی باستانی نیز وجود دارد. این مقبره‌ها نیز متعلق به دوران روم باستان و یونان باستان هستند. امروزه از این مکان برای برگزاری رویدادهای فرهنگی از قبیل کنسرت استفاده می‌شود. تصور این که این مکان، زمانی شاهد جنگ گلادیاتورها بوده است بسیار هیجان‌انگیز است. حتّی اگر از علاقمندان تاریخ و تمدن یونان باستان نباشید ساختار یک آمفی‌تئاتر یونانی شما را مبهوت می‌سازد. به ویژه آن که از بالای جایگاه تماشاگران، تصویر پانورامای خیره‌کننده‌ای از شهر بدروم قابل مشاهده است.

بسیار ممنون که تا انتهای ایم مقاله با ما همراه بودید همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دیدنی های بدروم مقاله بهترین مراکز خرید منطقه بدروم را نیز مطالعه کنید.

تماس با ما1

تلگرام-شرکت