قلعه رومی آنتالیا

به این مقاله امتیاز دهید

قلعه رومی آنتالیا (قلعه رومیان) یکی از نمادهای نشان‌دهنده قدمت بالای شهر آنتالیاست.

آنتالیا از شهرهای با قدمت ترکیه به شمار می‌آید که سالانه گردشگران زیادی را جذب خود می کند. اگر به آنتالیا سفر کردید حتما از قلعه رومی آنتالیا که در پارکی مشرف به بندر آلانیا قرار دارد بروید. شما با رفتن به پارک کارالی اوغلو می‌توانید در گوشه، کناره‌های قلعه رومیان قدم بزنید. می توانید از چشم‌انداز زیبای دریای مدیترانه و بندر آلانیا نهایت لذت را ببرید. قلعه رومی آنتالیا در قرن دوم میلادی توسط رومیان در آنتالیا ساخته شد که برج آن ارتفاعی نزدیک به ۱۴ متر دارد. قلعه رومی آنتالیا به عنوان فانوس دریایی برای هدایت و راهنمایی قایق‌ها در بندر پر رفت و آمد آلانیا ساخته شده بود. می‌توانید لحظاتی در فضای آرام و به دور از هیاهوی شهری پارک کارالی اوغلو دمی به استراحت بنشینند. در اطراف قلعه رومی آنتالیا رستوران و کافه‌های زیادی وجود دارند. در اصل، این برج استوانه‌ای ۱۴ متری، برای دیده‌بانی بندر قدیمی آنتالیا در قرن دوم بنا شده. یک برج رومی با حدود ۲۰۰۰ سال قدمت گنجینه‌ای با طراحی خاص در مرکز مثلث مرکز تاریخی، دریا و یک پارک قرار گرفته است. برج Hidirlik یکی از سازه‌های نمادین آنتالیا با ظاهری فریبنده است. کف قلعه رومی آنتالیا مربعی شکل و نوک آن استوانه‌ای است. باغ‌های زیبا برج را احاطه کرده‌اند. در تور آنتالیا حتما به قلعه رومی آنتالیا سر بزنید و لذت ببرید.

قلعه-رومی-آنتالیا

موقعیت قلعه رومی آنتالیا

بازدید از قلعه باستانی رومیان آنتالیا

قلعه رومی که متعلق به قرن ۲ میلادی می باشد نشانگر تمدن و تاریخ طولانی شهر آنتالیا است. قلعه رومی آنتالیا که بنای به جا مانده از دوران حکومت و امپراطوری رومی ها می باشد. برجی سنگی است که دقیقا درست روبروی پارک زیبا و منحصر به فرد کارالی وغلو قرار گرفته است. پارک کارلی وغلو که خود به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا به شمار می رود. قلعه رومی آنتالیا و پارک در مجاورت اسکله و بندر قدیمی آلانیا قرار دارد. می توانند از مرز زمان عبور کنید و خود را در سده دوم درست در زمان حکومت رومیان احساس نمایند. قلعه رومی آنتالیا که یک برج ۱۴ متری می باشد قلعه ای است. ترکیب شده از دو شکل هندسی مربع و دایره که می تواند نظر هر بیننده را به خود جلب کند. ابتدا در قرن دوم میلادی امپراطور وقت دستور ساخت بنای با طرح مربع را داده بوده است. با گذشت اندک زمانی و در همان قرن یک برج دایره ای شکل به این بنا اضافه می شود.

نمایی-از-قلعه-رومی-آنتالیا

معماری قلعه رومیان آنتالیا

قلعه رومی که با معماری رومیان بنا شده است سازه ای است سنگی که دارای یک اتاق کوچک در انتها دروازه برج شرقی می باشد. گردشگران به محض ورود به این اتاق کوچک می توانند پله های بسیاری را مشاهده نمایند. هر چه به سمت بالای قلعه رومی آنتالیا می روند باریک و باریک تر می شوند. می توانند با طی کردن این پله های پیچ در پیچ و باریک به سمت بالا از منظره دریای مدیترانه نهایت لذت را ببرید. نشانه های از بازسازی و مرمت در بخش بالای این برج که متعلق به دوران حکومت سلجوقیان و عثمانی ها است.

دیدنی های نزدیک 

 دروازه هادریان، برج ساعت، خانه و موزه آتاتورک،ساحل کنیالتی و بازار کمرالتی.

بسیار ممنون که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید و امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار داده باشیم همچنین اگر می خواهید درباره دیگر جاذبه های گردشگری آنتالیا بیشتر بدانید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله منطقه سیده آنتالیا را نیز مطالعه کنید.

قلعه رومی آنتالیا

تلگرام-شرکت