مسجد ایا صوفیه

به این مقاله امتیاز دهید

مسجد ایا صوفیه یکی از جاذبه های گردشگری استانبول که سالانه علاقه مندان زیادی را بهسمت خود می کشد

مسجد ایا صوفیه استانبول زمانی خانه پرستشی بود که در طول قرن ها به ادیان مختلف به خوبی خدمت کرد. بعد از اینکه ارتش عثمانی قسطنطنیه را فتح کردند، این کلیسا به یک مسجد تبدیل شد. مسجد ایا صوفیه در قرن بیستم به موزه تغییر یافت. موزه ایاصوفیه یکی از ارزشمندترین جاهای دیدنی استانبول به حساب می آید.

مسجد-ایا-صوفیه-استانبول

موقعیت مسجد ایا صوفیه استانبول

معرفی مسجد ایا صوفیه استانبول

استانبول، شهر تاریخی، زیبا و بزرگ ترکیه، شهری نیست کمه بتوان در یک روز از آن دیدن کرد. در طول سفر با تور استانبول، اگر قصد بازدید از استانبول را دارید زمان را از دست ندهید و سفر خود را با بازدید از مسجد ایا صوفیه استانبول آغاز کنید. بله مسجد ایا صوفیه استانبول می بایست اولین جایی باشد که از آن در استانبول ترکیه دیدن می کنید،مسجد ایاصوفیه قدیمی ترین ساختمان دنیا نیست، اما ساختمانی تاریخی با ۱۴۷۸ سال سن است که از زلزله ها و جنگ های متعدد در طول تاریخ جان سالم به در برده و امروزه به عنوان ساختمانی منحصر به فرد و شگفت انگیز از نظر اندازه، معماری و زیبایی شناخته می شود. بی اغراق مسجد ایا صوفیه استانبول نه تنها یکی از مکان های بی مانند در استانبول است،بلکه یکی از بی مثال ترین ساختمان های تاریخی در دنیاست.

چطور به مسجد ایاصوفیه برسیم 

برای رفتن به موزه مسجد ایاصوفیه تمام وسایل نقلیه عمومی به راحتی در دسترس است. شبکه اتوبوس، مترو و تراموای استانبول با برپایی چندین ایستگاه در محله سلطان احمد،رفت و آمد گردشگران را به مسجد ایا صوفیه، مسجد سلطان احمد، کاخ و موزه توپکاپی و سایر دیدنی های این منطقه تسهیل کرده اند.

نشانی مسجد ایاصوفیه استانبول 

ترکیه، استانبول، نزدیک کاخ توپکاپی، محله سلطان احمد واقع در منطقه اروپایی. Sultanahmet area (old town), nearby Topkapi palace

جاذبه های گردشگری استانبول نزدیک به ایاصوفیه

از مسجد تا بازار ادویه استانبول که خیلی معروف می باشد و اکثر مسافران به این بازار می روند تنها ۲ کیلومتر فاصله می باشد فاصله تا موزه آتاتورک برای دوست داران تاریخ ۹ کیلومتر فاصله دارد تا میدان هیپودرم یا میدان اسب دوانی استانبول چیزی راه نیست و ۲ کیلومتر است تا مسجد آبی استانبول فقط و فقط ۱.۵ کیلومتر فاصله دارد به دلیل موقعیت ایا صوفیه شما می توانید خیلی از جاذبه های گردشگری استانبول را یکجا و یک روزه بازدید کنید.

بسیار ممنون که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید و اگر همچنان مشتاق آن هستید که با دیگر جاذبه های گردشگری در استانبول را نیز آشنا شوید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله موزه هنرهای ترکی و اسلامی استانبول را نیز مطالعه کنید.

مسجد ایا صوفیه

تلگرام-شرکت