منطقه کاله ایچی آنتالیا

به این مقاله امتیاز دهید

منطقه کاله ایچی آنتالیا و مختصری درباره آن

 منطقه کاله ایچی آنتالیا یعنی داخل قلعه وقتی به انتالیا سفر می کنید ( تور آنتالیا ) یکی از جاهای دیدنی آن که باید حتما به دیدن آن بروید منطقه کاله ایچی آنتالیا است. در این شهر از مناره یولی و لنگرگاه قایق های تفریحی بازدید کنید که بسیار زیباست. خیابان های باریک و پیچ در پیچ آن با دیوارهای بسیار قدیمی و بلند محاصره شده است. متاسفانه از این قلعه فقط دو دیوار و یک ورودی به جا مانده که آن هم غنیمتی است.  یکی از نکات جالب درباره شهر یا منطقه کاله ایچی آنتالیا ، دروازه هادریان است که از جمله بهترین ورودی های این قلعه می باشد. دستور ساخت این دروازه را امپراطور هادریانوس صادرکرد و این دروازه عنوان دروازه اصلی شهر را دارد. در سال های اخیر این جا کمی بازسازی شده است ولی حال و هوای باستانی خود را همچنان حفظ کرده است.

موقعیت منطقه کاله ایچی آنتالیا

معرفی کاله ایچی آنتالیا

یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا که توانسته بسیاری از گردشگران را به سمت خود بکشاند منطقه کاله ایچی آنتالیا نام دارد. منطقه کاله ایچی آنتالیا به شهر قدیمی آنتالیا نیز شهرت دارد و بعضی ها آن را شهر قدیمی می نامند. یک شهر کوچک بومی و کاملا سنتی می باشد که با دیوارهای بسیار بلند قدیمی،با معماری رومی که در امتداد خط ساحلی کشیده شده اند محاصره شده است. در اصل این دیوارها با هدف محافظت از شهر توسط رومی ها ساخته شده است. منطقه کاله ایچی آنتالیا شهری است که پادشاهی ها و سلطنت های بسیاری را تجربه کرده است. به همین دلیل ورود به این شهر زیبا به منزله سفر در تاریخ است. این شهر زیبا پر از خانه های است که به سبک معماری عثمانی ساخته شده است. کوچه های سنگ فرش شده با خانه های با سقف های قرمز اولین چیزی است که نظر همه را به خود جلب می کند. این شهر پر از کوچه ها و خیابان های پر پیچ و خمی است به زیبایی آن افزوده است. انواع تفریحات و جاذبه های گردشگری که در میدان اصلی این شهر قرار گرفته است. کاله ایچی علاوه بر خورداری از زیبا ترین سبک معماری ، طبیعت زیبا و محسور کننده و جاذبه های گردشگری فراوان از انواع هتل ، فروشگاه درجه یک و عالی ، گالری هنر نیز برخوردار می باشد. منطقه کاله ایچی آنتالیا که در بخش شرقی آنتالیا در امتداد خط ساحلی قرار گرفته است. نکته جالب توجه دیگر این شهر ۳ دروازه ورودی است که زیبا ترین آن دروازه هادریانوس نام دارد.

منطقه-کاله-ایچی

تاریخچه کاله ایچی آنتالیا

منطقه کاله ایچی آنتالیا در زمان های گذشته همان آنتالیا بوده است که مرزش را با دیوارهای سنگی خود برای مابقی دولت ها مشخص کرده بود. سال ها قبل از جنگ جهانی آنتالیا هنوز شناخته شده نبوده و همگان منطقه کاله ایچی آنتالیا را به عنوان شهر آنتالیا می شناختند. بعد از اتمام جنگ جهانی دوم آنتالیا رو به پیشرفت رفت وبا تغییر نام از آتالیا به آنتالیا به صورت کنونی در آمد. گویای صحت این تغییر نام می تواند مجسمه آتالوس امپراطور رومی در ورودی کاله ایچی باشد، که به افتخار پیروزی های متعدد نام او را بر این شهر گذاشته اند.

دروازه-هادریان-منطقه-کاله-ایچی

اماکن دیدنی کاله ایچی

در شهر قدیمی ساختمان تاریخی تکیل محمد پاشا است که در قرن ۱۸ میلادی بنا شده و خوب است بدانی که این مسجد ، مهم ترین مسجدی است که در دوران حکومت عثمانی ساخته شده است اگر به طرف حسابچی سوکاک بروید، به محله ای می رسید که در جوار ویرانه ‌های دروازه هادریان می باشد و بسیار جذاب و دیدنی است دروازه هادریانوس مهم ترین ورودی شهر قدیمی کاله ایچی می باشد و در یونسکو هم ثبت شده است.

بندر قلعه کاله در آنتالیا 

بندری که در کنار این قلعه واقع شده ، از اماکن جذاب و دیدنی به شمار می رود در این بندر فروشگاه ها ، رستوران ها و کافه هایی هستند که می توانید به آن ها مراجعه نمایید همچنین از امکانات ورزشی این جا که شامل قایقرانی و قایق های بادبانی است ، استفاده کنید.

بسیار ممنون که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید و امیدواریم اطلاعات خوبی را دریافت کرده باشید همچنین می توانید برای دیدن دیگر جاذبه های آنتالیا مقاله شهر باستانی لیسیان را نیز مطالعه کنید.

منطقه کاله ایچی آنتالیا

تلگرام-شرکت