شهر باستانی لیسیان

به این مقاله امتیاز دهید

شهر باستانی لیسیان با داشتن جاذبه های دیدنی و تاریخی بسیاری از پر بازدید ترین جاذبه های شهر آنتالیا شناخته می شود

مقبره صخره ای لیسیان که در دامنه شهر موغلا واقع شده است از قدیمی ترین جاذبه های باستانی آنتالیا می باشد، هرساله گردشگران و مسافران بسیاری به قصد بازدید از این مقبره به شهر باستانی لیسیان سفر می کنند. برای دسترسی به شهر باستانی لیسیان می توان از جاده و یا از طریق دریا نیز استفاده کرد. این مقبره بخشی از شهر باستانی لیسیان بودهو در راه دسترسی به این مکان می توانید از جاذبه ها و آثار تاریخی متنوعی چون خرابه های منازل و آمفی تئاتر بازدید نمایید. گردشگران و مسافرانی که تا به امروز از شهر باستانی لیسیان دیدن نکرده و در شهر لیسیان حضور نداشته اند شاید دسترسی به این مکان برایشان تا حدودی دشوار به نظر برسد به این منظور می توانند با تور آنتالیا بدون گم کردن مسیر و در کنار دوستان و خانواده خود ساعاتی را بدون وقفه به بازدید و گشت و گذار در دامنه شهر موغلا پرداخته و فرصت مشاهده از شهر باستانی لیسیان را از نزدیک داشته باشند.

نمایی-از-لیسیان

موقعیت شهر باستانی لیسیان

آرامگاه ‌های لیسیان  

هم زمان با قایق سواری در نزدیکی جزایر دالیان (Dalyan)، کانوس (Kaunos) و میرا (Myra)،توریست ‌ها این فرصت را پیدا می‌کنند که از آرامگاه‌ های لیسیان که در یک سری از بناهای کلاسیک که روی آنها حکاکی انجام شده و به سمت صخره های عمودی گسترش یافته ‌اند، دیدن کنند. این مکان به دلیل برگزاری مراسم تشییع جنازه استادانه در آنها، شهرت دارد. از سویی دیگر، مردم لیسیا مقبره ‌های باشکوهی را در این محل به جا گذاشته ‌اند که به واسطه جزئیاتی از معماری گوتیک که در آن به کار رفته و شبیه خانه ‌های معمولی است، اهمیت دارد. این آرامگاه‌ ها یک شاهکار باور نکردنی هستند که در آنها حکاکی بر روی صخره ‌ها مشاهده می ‌شود. از سویی دیگر، آرامگاه ‌های خانوادگی نیز در این مکان یافت می‌ شود که نشان دهنده جامعه خانواده محور آن زمان است که می توان به بسیاری از آداب و سنت هایی که در آن زمان نیز بین خانواده ها رایج بوده نیز دست پیدا کرد. برخی صحنه‌ های اساطیری نیز در این آرامگاه‌ ها به تصویر کشیده شده است که هریک از آن ها داستان ها و افسانه های کهن و شنیدنی را در خود جای داده است. بازدید از شهر باستانی لیسیان که مقبره های تاریخی در دل  صخره‌ هاست بسیار مهیج و دیدنی خواهد بود.

لازم به ذکر است اگر این مقاله برای شما سروران گرامی جالب توجه بود می توانید برای دیدن دیگر جاذبه های گردشگری آنتالیا و کسب اطلاعات بیشتر درباره آن ها مقاله دره عمیق پلدار را مطالعه کنید و از آن نیز لذت ببرید.

شهر باستانی لیسیان

تلگرام-شرکت