منطقه گوکسیبل بدروم

به این مقاله امتیاز دهید

منطقه گوکسیبل بدروم در شمال غربی شبه جزیره‌ی بدروم و در کرانه‌ی دریای اژه قرار گرفته است.

در حوالی مرکز یالی کاواک، می توانید از قسمت قدیمی منطقه گوکسیبل بدروم دیدن کنید که واقعا در خواب مانده (هیچ پیشرفتی نداشته) و فقط یک مغازه در آن وجود دارد که اقلام اساسی مورد نیاز مردم را می فروشد. خانه حوا خانم واقع در گوکسیبل پاتوق محبوب ترک ها در تعطیلات آخر هفته است و در اینجا صبحانه سنتی روستایی که مواد اولیه آن عمدتا خانگی اند، سرو می شود. عمده محبوبیت و معروفیت این منطقه به خاطر بندری است که کشتی‌ها و قایق‌های لوکس در آن پهلو می‌گیرند و به سراغ اقامتگاه‌های لاکچری این محله می‌روند. البته نزدیکی به اقامتگاه ساحلی گوندوگان نیز در این امر بی‌تاثیر نبوده است.

نمایی-از-منطقه-گوکسیبل-بدروم

موقعیت منطقه گوکسیبل بدروم

بهترین زمان بازدید از گوکسیبل 

اگر چه تمام فروشگاه‌ها و اقامتگاه‌های منطقه گوکسیبل بدروم در تمام سال باز هستند،با این همه بهترین و البته شلوغ‌ترین ماه‌ها برای سفر به این بخش از بدروم شبیه به دیگر نقاط شهر- بین ماه‌های می تا اکتبر است. اگر خارج از این ماه‌ها به منطقه گوکسیبل بدروم بروید، اگر چه می‌توانید از طبیعت و بسیاری دیدنی‌های شهر بهره ببرید، اما تجهیزاتی در ساحل برای کرایه کردن نیست و استخرهای روباز هم خالی خواهند بود. در تور بدروم این منطقه دوست داشتنی را از دست ندهید.

ساحل-منطقه-گوکسیبل-بدروم

برخی از فعالیت هایی که در گوکسبیل می توانید انجام دهید

دهکده فرهنگ و هنر دیبک لیهان

تنها ده دقیقه با منطقه گوکسیبل بدروم فاصله داشته و در آن سعی شده با بازسازی محیطی شبیه به دوره‌ی عثمانی، مکانی عالی برای ارائه آثار هنرمندان و همچنین نگاه انداختن به برخی تصاویر از بزرگان ترکیه فراهم آورده شده است. در این مکان صنایع دستی آن اطراف و مجموعه‌های هنری نیز به نمایش گذاشته شده است. همچنین شما می‌توانید از بعضی مراکز آن خرید کنید و حتی در آن نهار کاملا سنتی ترکی بخورید.

اقامتگاه و اسپایِ پالمالایف

اگر قرار باشد خود را در سفر مفرح و هیجان انگیز منطقه گوکسیبل بدروم آرام کنید،هیچ جایی بهتر از اسپایِ این اقامتگاه فوق‌العاده نیست. اسپای این مکان دارای حمام سنتی ترک و همچنین خدمات ماساژ و زیبایی پوست و صورت نیز می‌شود. همچنین حمام‌های سم زدایی نیز در آن برپاست که می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید.

اجاره‌ی ماشین و گشت زدن در طبیعت اطراف

 البته این کار به درد تمامی شبه جزیره می‌خورد و نه تنها منطقه گوکسیبل بدروم. شما می‌توانید از قلعه بدروم، موزه‌های مختلف و حتی مکان‌هایی اطراف شهر که به دوره‌های پیش از میلاد مسیح بر می‌گردد دیدن کنید بدون اینکه خود را درگیر تاکسی و وسایل نقلیه عمومی کنید. با این حال فراموش نکنید که نیاز به مدارک رانندگی بین‌المللی به این منظور دارید.

نگاهی اجمالی به منطقه گوکسبیل

گوکسیبل منطقه‌ای زیبا در بدروم است که به واسطه بندرگاه و اقامتگاه‌هایش محبوبیت پیدا کرده، اما لایق این محبوبیت نیز هست. مناظر و طبیعت زیبایی در اطراف دارد و مراکز بی‌شماری در فاصله نزدیک به آن قرار دارند. برای گردش‌های آبی و انواع تفریحات ساحلی جایی عالی‌ست و به این خاطر که عموما تنها با بودن در یکی از اقمتگاه‌هایش می‌توانید به امکانات آن دسترسی داشته باشید،کمی آرام‌تر از جاهای شلوغ دیگر بدروم به شمار می‌رود.

بسیار ممنون که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید همچنین می توانید برای دیدن دیگر جاذبه های بدروم مقاله برترین ساحل های بدروم را نیز مطالعه کنید.

تماس با ما1

تلگرام-شرکت