روستای کانلیکا استانبول

به این مقاله امتیاز دهید

روستای کانلیکا استانبول در شمال دومین پل بسفر قرار گرفته است.

کانلیکا یکی از قدیمی‌ترین محله‌هایی است که چهره واقعی استانبول را نشان می‌دهد. اگرچه اکنون همان کانلیکا سنتی که افراد مسن در خاطرشان است، نیست، اما روستای کانلیکا استانبول از یکسان‌سازی‌های شهر‌سازی فرار کرده است که به آرامی در حال فراگیر شدن در استانبول هستند. هنوز خیابان‌های آن شبیه به شهرهای قدیمی با مغازه های خواربار‌‌فروشی با سبزیجات‌فروشی‌ها وآرایشگاه‌ها و… پر شده‌اند. مردم روستای کانلیکا استانبول را به ماست‌های خوشمزه‌اش می‌شناسند. در این منطقه تعداد زیادی خانه‌های چوبی قدیمی نیز واقع شده است. روستای کانلیکا محل تجمع تعداد زیادی کافه ی ساحلی است که نوعی ماست خامه ای سرو میکنند که با مقدار زیادی خاکه قند (پودر شکر) تزیین شده اند، علاوه بر محصولات لبنی خوشمزه،میتوانید از آرامش این محله بخش آسیایی استانبول لذت ببرید و برای دیدن مناظر فوق العاده از قبرستان کانیلکا که بر روی تپه قرار دارد و مشرف به تنگه بوسفر است، دیدن کنید.

موقعیت روستای کانلیکا استانبول

تاریخچه روستای کانلیکا استانبول

از آنجایی که روستای کانلیکا استانبول در امتداد دروازه قرار داشت، دروازه کانلیکا که در زمان های قدیم به آن فیلا می گفتند نیز درست روبروی قسمت جنوبی اش ساخته شد. روستای کانلیکا استانبول محل برخورد قسمت بول بل درسی و دریات بوده که در قرن نوزدهم فستیوال های مهتابی در آنجا برگزار می شده است، روستای کانلیکا استانبول در زمان های قدیم و در دوره امپراتوری عثمانی بسیار معروف و محبوب بود، اکنون با بازدید از این روستا به دوران عصر باستان بازخواهید گشت چرا که هیچ چیز فرق نکرده ! روستای کانلیکا در زمان های قدیم به اسم گلاورس که به معنی مرغ دریایی می باشد، شناخته می شد. امروزه بر سر اسم این روستا شایعات زیادی بین توریست ها و گردشگران تور استانبول رد و بدل می شود. دلیل آن هم این بوده که کانلیکا از کانگولیکا مشتق شده و به معنی خودرو و گاری کوچک است که از این رو به این شایعات بیشتر از بیش دامن میزند.

نمایی-از-روستای-کانلیکا-استانبول

ماست های خوشمزه کانلیکا استانبول

تقریبا در تمام رستوران ها و کافه های روستای کانلیکا استانبول ماست خامه ای معروف کانلیکا سرو می شود. کافه های روستای کانلیکا استانبول این ماست خامه ای را با خاکه قند یا همان پودر شکر نیز تزئین می کنند. در مورد محصولات شیر این روستا نیز شایعاتی گفته شده! از انجایی که شیر گاوهای این منطقه مایل به رنگ صورتی بوده، به خاطر خوردن علوفه های سرخ رنگی بوده که در دامنه های اطراف کانلیکا می روید. به همین خاطر است که به آن کانگلی گفته می شود، حتما این ماست خوش مزه را امتحان کنید. جدا از محصولات لبنی و خوشمزه، روستای کانلیکا استانبول که در قسمت آسیایی استانبول قرار گرفته،دارای جاذبه های گردشگری بسیاری مثل قبرستان کانلیکا روی تپه که به سمت تنگه بسفر چشم انداز داشته و همینطور دامنه های اطراف آن که چشم اندازهای بسیار زیبایی دارند.لازم به ذکر است می توانید برای دیدن دیگر جاذبه های گردشگری در استانبول مقاله کاخ بیلربی استانبول را نیز مطالعه کنید و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست بیاورید.

ماست-روستای-کانلیکا-استانبول

روستای کانلیکا استانبول

تلگرام-شرکت